daggis Skrevet Februar 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2004 Hei! Klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg skal droppe vakuumjustering av tenningen. Har satt på webere, så om jeg skal ha vakuum må jeg borre hull i alle fire innsugene, gjenge opp og sette på nippler, noe som jo ikke er forskrekkende mye jobb. Må så ha et fire til en ledd for å få alt sammen til fordeleren. Vurderte en stund å bygge om til vekter i fordeleren så det kun justeres etter turtall, men det ble litt dyrt, så jeg bestemte meg for å droppe det eller fikse det, vekter blir litt halvveis synes jeg. Så til saken. Hvis jeg dropper vakuumet må jeg vel skru tenninga såpass at jeg vel får ganske dårlig tomgang. Er det eneste ulempe? Er forresten en golf gti 8v motor. Takk for all hjelp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Februar 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2004 Uten vekter og vakum har du 0. hehe.. ike så gøy... Å bare ha vekter virker bra det, jeg har det på volvoene mine, og de har fantastisk tomgang, og drar godt... Eh.. sa jeg godt?hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Februar 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2004 Vakuum til fordeler kan ikke tas ut på en vilkårlig plass på innsuget. Nippelen må stå plassert slik at det ikke blir noe vaakum av betydning før du gir litt gass. Altså vakuumklokka har som regel ingen funksjon på tomgang, kun på delgass. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Februar 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2004 Er det virkelig ikke noen vakuum tilkoblinger på gasserene du kan bruke? Mine webere hadde 2 tilkoblinger på hver gasser mener jeg å huske. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SStande Skrevet Mars 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2011 Hei. kan fortelle deg at jeg sliter veldig uten vakum og vekter! Jeg har en b230 blokk med 2.8l RSI innmat, 16v topp, og en holley 4150 forgasser bensinpumpe er en holley som gir 100gph og max trykk på 8psi. Kan også nemne på at det er 12.5:1 i statisk komp, ligger på 21 i "crank"komp. bilen drar flott opp til 3,5-4000 da begynner den og harkle og hoste og "dør" ut. og for de som er kjent med b230 blokk og 16v topp så blir det veeeeldig dårlig plass til fordeleren! Men du sier her at på tomgang så har ikke vakumklokken noe og si, men når man tar av vakumslangen så minker jo turtallet. Om noen har en flott ide til hva jeg kan gjøre for og få på vakum eller vekter så tar jeg gjerne imot forslag! eller om noen vet hvorfor den "dør" ut ved 4000rpm? det med vekter? er det sett man får kjøpt? Beklager litt OT. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2011 Hei. kan fortelle deg at jeg sliter veldig uten vakum og vekter!Jeg har en b230 blokk med 2.8l RSI innmat, 16v topp, og en holley 4150 forgasser bensinpumpe er en holley som gir 100gph og max trykk på 8psi. Kan også nemne på at det er 12.5:1 i statisk komp, ligger på 21 i "crank"komp. bilen drar flott opp til 3,5-4000 da begynner den og harkle og hoste og "dør" ut. og for de som er kjent med b230 blokk og 16v topp så blir det veeeeldig dårlig plass til fordeleren! Men du sier her at på tomgang så har ikke vakumklokken noe og si, men når man tar av vakumslangen så minker jo turtallet. Om noen har en flott ide til hva jeg kan gjøre for og få på vakum eller vekter så tar jeg gjerne imot forslag! eller om noen vet hvorfor den "dør" ut ved 4000rpm? det med vekter? er det sett man får kjøpt? Beklager litt OT. Er en 7 år gammel tråd dette, vil derfor tro dette forlengst er fikset ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Mars 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2011 I ditt vedkommende hadde det vært en fordel med programmerbar tenningsanlegg. Noe likt Megajolt hadde fungert ypperlig. Koster ikke all verdens heller. Kast hele fordeleren og kjør Edis 4 og triggerhjul. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2011 Selv om dette er en gammel tråd. Så finnes det to utgaver av vakuum til fordeler. Det ene er enkel vakuumklokke, som kun tar vakuum fra spjeldet, det andre er dobbel vakuumklokke som henter vakuum fra spjeldet på den ene siden og den andre siden henter innsugsvakuum. På disse er det jo kun enkel klokke, og da henter den vakuum rett ved spjeldet, på en nøye valgt plass som gir mere vakuum ved pådrag, men minimalt ved tomgang og jevn gass. På trimmede motorer kan det jo hende at dette ikke blir så lett på få til, og da må man prøve seg litt fra, man kan jo prøve forskjellige vakuumklokker, kutte ut vakuumreguleringa, endre vekter eller fjærspenn på sentrifugalregulatoren eller kanskje sveise den. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven410 Skrevet Mars 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2011 du henter faktis ikke vauumet fra manifolden i det heletatt på fordeleren(tenker da på de med enkel vacuumklokke) du henter den fra forgasseren, utenfor spjeldet slikat når spjeldet er lukket har du ikke noen fortenning... når du åpner spjeldet får du mer og mer vauum, og du får mer og mer fortenning, som et resultat av at turtallet øker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.