Temur Skrevet Mai 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2010 (endret) Heisann Holder på å koble opp forsterker i bilen nå. Har lagt opp kabel fra spiller til forsterker, og jording, men jeg lurer litt på +. Skal jeg trekke den direkte fra betteriet? Vil ikke da forsterkeren ligge og tappe batteriet, eller blir det styrt av signalkablene fra spilleren? Også stod det at jeg skulle bruke en 30A sikring, hvor tjukk + ledning skal jeg ha fra batteri? da? Takker for hjelp :D Endret Mai 12, 2010 av Temur Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2010 Du trekker plussen direkte til batteriet ja, bruk 16 kvadrat eller mer, gjerne 35-50. Jordinga (minusen) skal være like tykk som plussen, og koblet til bilens gods et sted, puss bort lakken her så du får god forbindelse(viktig!) Forsterkeren slås av og på ved hjelp av remote-kabelen, som legges mellom spiller og forsterker, altså i tillegg til signalkabelen(phono). Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Temur Skrevet Mai 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2010 Remote kabel? Hvordan ser den ut, ca? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulfgti Skrevet Mai 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2010 Det er vel den blå med hvit stripe som går fra spilleren.. Siter Bmw E38 - Bmw 320D E46 - Golf mk1 Gti 2.0 16V - Caddy mk1 pickup 1.6 GTD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet Mai 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2010 va en du gjør, IKKE fest jordinga i bagasjelokk låsen...ta selelås festet under setet! Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Temur Skrevet Mai 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2010 Og den passer på forsterkeren? Nå er jeg litt forvirret. Fulgte med en hvit kabel til forsterkeren, som skal gå mellom channel 1/2 til channel 3/4. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bobbo15 Skrevet Mai 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2010 okei. du tar en strøm kabel fra + på bateriet og innn i forsterkerens+. så tar du en - kabel og jorder i karosseriet på bilen så inn i forsterkerens -. da har du strøm til forsterkeren. men du trenger og så en remote (styrestrøm) som du kobler bak spilleren( den er som regel blå med hvit stripe. denne må så forlenges til remote på forsterkeren. den gjør til at forsterkeren går av og på. så må du ha signalkabler fra spiller til forsterker. så er det bare å koble i høytalerne å spille i vei :D håper dette hjelper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Temur Skrevet Mai 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2010 Jeg fant det ut :D Hadde lest feil i koblingsskjemaet, så jeg hadde kommet frem til at remotekontakten, var til automatisk radioantenne. Hjelper å holde skjemaet riktig vei :) Takker for hjelp :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bobbo15 Skrevet Mai 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2010 hehe:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg