Gå til innhold

Turbo problem

Ranger emnet

Twisted88

Anbefalte innlegg

Her skal dere få noe og gruble på. Kjøpte ny opel vectra b 2.0 DTL i 1998. Og helt siden kjøpet har jeg vært plaget meg og turboen kutter ut, men kommer tilbake vist du girer ned og gir på. Men under normal kjøring faller den ut og motorlampen kommer på. Det er veldig uforsigbar turbo. Kan putselig kutte ut under en forbi kjøring. Og da kan ting fort gå på en smell når man putselig kjører i traktor fart.

Men iallefall så har den vært inn og ut på verksted her jeg bor. Og de har siftet alt mulige ting, la oss begynne på listen va som er siftet.

Alle ledninger er siftet til turboen.

Siftet diselfilter, og installerte en pumpe slik at man kan pumpe disel fram til filtret.

Renset turboen

Siftet luftmater.

Er det noen som har noen forslag til va problemet kan være? har liksom sluttet og stole på det verkstedet jeg bruker og blir aldri og komme dit igjen.

Kan det være Diselpumpen? eller?

Ingen ut av disse som jeg har nevnt hjalp noe på problemet. Dette skal nokk være ett kjent problem sier opel. Og mener at det er pakningene med innsprøytnings dysen som må siftes. Noe som er vannvittig kostbart. Ca 15.000kr

Det er en hel dags jobb. Tenkte jeg skulle gjøre dette i kiruna.

10 Poeng til den som kan hjelpe meg med dette :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At turboen rett å slett kutter ut å fungere høres jo veldi merkelig ut, tror nok heller det er problemer med drivstoff tilførselen. Er det luftmengdemåler på denne bilen? Isåfall kan denne være gåen eller dårlig vis den ikke er byttet på en stund. Men vis opel sier at det er pakningene som er et problem på disse bilene så er det nok det som er feilen.

Opel Vectra 1.7 TD

Audi 100 2.2 Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider