prehag Skrevet Mai 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2010 hei Har litt problemer med girkassen, når jeg kjører (nå står bilen inntil videre) uler det på alle girene, foruten 5.gir. 4. gir hopper ut av ganske lett og når jeg setter giren i fri kommer det en stygg skrapelyd fra girkassen. Løftet opp bilen idag for å ta en titt, og fant at rett under girkassen om man kan kalle det en bunnpanne, har det løsnet 2 skruer (se bilder) Kan oljen i girkassen har rent ut her? Vil det hjelpe å få i nye skruer og fylle på girolje eller er problemet større? det med at 4. gir hoppet ut av startet for vèl 2 måneder siden og ulingen litt etter, blitt værre og værre Noen som vil anta hva som er problemet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Twisted88 Skrevet Mai 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2010 Jeg vet at når man har problemer med og biln hopper ut av gir, hjelper det godt med og sifte gir olje. Har gjort dette på ett par biler jeg har hadd og fungert utmerket. Men om det ordner skrapelyden vet jeg ikke..... Men det kan jo tenkes at det går bort vist du har vært helt fri førr gir olje på den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectradieselgutt Skrevet Mai 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2010 Vis kassen er kjørt helt fri for olje burde du bytte lagrene inni. Det er nok mulig at den ule lyden er lagrene som synger på siste verset, var slik på en bil jeg hadde like før girkassen gikk. Siter Opel Vectra 1.7 TD Audi 100 2.2 Q Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg