Gå til innhold

Ny familiebil. Budsjett 150.000.

Ranger emnet


stian90

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart kjøpe meg en ny bruksbil. Budsjettet ligger på 150.000kr.

Av biler jeg har titta på er det 3 som står som står aktuelle. Vectra C (2002+), Mondeo MK3 (2001+) og Focus (2005+).

 

Jeg har hele veien vært en Ford patriot og det har falt naturlig å titte på Ford som neste bil også, til jeg oppdaga Vectraen som kom i 2002, som foreløpig stiller sterkest.

Jeg er ute etter en pen bil, som er godt utstyrt og nok plass (stasjonsvogn), da vi er 2 vosne og et barn.

 

Ser at Vectraen har et høyt utstyrsnivå selv på standardmodellene med blandt annet cruise, kjørecomputer og 2 sona klimaanlegg. I tilegg finner man flere Elegance modeller med enda mer utstyr med budsjettet opptill 150.000.

Den ser veldig bra ut innvendig og utvendig og har et enormt bagasjerom. Ser at det er mange 2004 og 2005 modeller å velge mellom i denne prisklassen.

 

Mondeoen frister også, da jeg selv har en Mondeo nå, kombi (2001 mod). Har ikke vært spesielt fornøyd med den mtp feil, men den er veldig god å kjøre og har et design jeg liker veldig godt. Stasjonsvogna ser enda bedre ut og det er mye utstyr å få på disse (Ghia modellene). Med budsjett på 150 lapper får man 2005 og 2006 modeller av innstegsmodellen Ambiente eller 2001/2002 Ghia modeller.

 

Focus gir også veldig mye for penga. Til 150 lapper kan man få 2006 - 2007 modeller.. De er veldig pene å se på og er gode å kjøre, har selv kjørt mutterns 2006 en del ganger. Men kanskje litt mindre utstyr på de og mindre bagasjerom.

 

Noen som har noen innvendinger, erfaringer? Hvilken ville dere gått for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår