Gå til innhold

Noen som kan lære meg åssen man soter ruter i Photoshop cs4?

Ranger emnet

SStrand

Anbefalte innlegg

Her er en tutorial på å sote ruter som var grei :) http://www.youtube.com/watch?v=uzz_57idzuc

Bare å søke litt på youtube på forskjellige måter å endre farge på ting, da det ligger mange gode tutorials på alt muligt der.

Jetta 85 - The funkmobile

Seat Leon - Bruksbil

Er på jakt etter en liten slamp Rustbullet! http://www.bilforumet.no/annet-bil-onskes-kjopt/240981-ok-slamp-rustbullet.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) jeg vil gjerne lære photoshop:) noen som kan lære meg sote ruter, bytet farge på felger?:)

Når jeg soter vinduer pleier jeg å åpne et nytt layer og bruke lassoen for å markere rutene. Når det er gjort klikker jeg på fargevalg, bare klikk på de to overlappende firkantene nede i venstre hjørne. Da kommer det opp et fargekart der du kan velge om du ønsker noen fargenyanse i toningen. Velg så mørk nyanse som mulig, bare så evt farge knapt er synlig.

Når farge er valgt kan du bruke paint bucket for å fylle denne fargen i de markerte vinduene. (Shift+lassotool for å merke av flere ruter etter hverander, og alt+lassotool om du trenger å bruke lassomerking inne i en annen lassomerking.)

Når du har fyllt i fargen vil du få en helt tett farge på vinduene, vel og merke om ikke paint bucket etterlater seg noen tomme hull, noe som kan skje. Derfor kan man også fargelegge vinduene med en forstørret malepensel eller pencil. Samme hva det er bare du får farget vinduene. Dette vil nå se veldig rart ut med helt tett farge på vinduene, men det er nå du skal justere graden av toning ved å justere på opacity.

Opacity kan du finne igjen som en liten slider/glidebryter helt til høyre på skjermen som står på 100% vanligvis. Den befinner seg rett over layers oversikten nede i høyre hjørne.. Her kan du justere ned graden av tett farge så rutene blir mer naturlig gjennomsiktige og du finner en fargetone som ser fin ut på bilen. ;)

Dette var EN måte å tone ruter på.. Det finnes flere, men jeg liker denne best.

Når du skal farge felger bruker du også lasso for å tegne rundt felgene, og evt markere bort eiker og andre detaljer med alt+lasso. Her kan du leke litt med alle justeringsmulighetene som finnes i adjustments.

-Image->adjustments-> Så er det bare å prøve seg fram og leke litt med innstillingene for å lære seg dem. Du kan angre og gå tilbake i history vinduet om du gjør noe du syns ble feil.

Lykke til. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider