Gå til innhold

Dårlig vanntrykk i motoren

Ranger emnet

Krabbefett

Anbefalte innlegg

Hey, regner ikke med noen svar her, men kan likevel prøve å spørre.

Det virker som at vannet i bilen min ikke sirkulerer. Jeg har byttet termostathuset, men det ser ikke ut som at vannet går inn i radiator. Har sjekket alle slanger og rør over ens med en annen bil og det ser ut for meg at alle rør er riktig plassert.

Kan det ha noe å si at slangene ut fra termostathuset ikke er 100% tette? Det store røret drypper litt (1 dråpe pr 10 sek eller noe) mens lufterøret er helt tett.

En annen ting er at jeg har fått feil "blanderør/grenrør" (Røret bak blokka hvor det går mange slanger inn på) og måtte lage til en T-kobling for å få plass til en liten slange.

T-koblingen er koblet på slangen fra ekspansjonstanken og opp til et lite vannrør på spjeldet.

Prøvd å tegne en liten skisse:

grenrr.jpg

Noen som har et forslag til hva feilen kan være?

Endret av Krabbefett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannpumpa bytta jeg likt med reg-reima (3 uker siden) Har også flusha radiator og spyla igjennom med radiatoren ute. Vannet renner rett igjennom radiatoren. Og termostaten står i termostathuset, så ja denne er også ny (4 dager gammel).

Har også byttet (begge mine) Termostatbrytere til radiatorvifte, (Jeg har 2.. aner ikke hvorfor) Vanntemp-sensoren og vanntemp for instrumentpanel. (1 uke gamle)

Jeg prøvde også å koble vifta på eget relé noe som heller ikke fungerte.

whatuo.jpg

På denne måten

Så har jeg nylig nå gått over alle slanger og rør for å se om alt er riktig koblet, noe det ser ut til å være.

Det eneste jeg ikke har bytta nå er vannpumpehuset (Der "grenrøret" går inn på.) Ellers er alle deler som måler og styrer vann byttet.

Regner med at du skiftet termostat samtidig som du skiftet termostathuset? Har det falt deg inn å prøve å skifte vannpumpe? Er en del biler som har plastikkskovler på vannpumpa, og de kan det skje mye rart med etterhvert.

Ja, den nye vannpumpa er av aluminium/metall og ikke plast, så denne bør være rimelig safe. :)

Endret av Krabbefett
Lenke til kommentar
Del på andre sider