Gå til innhold

Hva har du gjort/ska gjøre med rx7èn din i vinter??

Ranger emnet


fc3s

Anbefalte innlegg

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by fc3s

har en tjommmi som hadde det samme problemet med

"koking" og masse rare lyder..kokingen sku visst skyldes at

arbeidstemperaturen på fdèn var 110 grader..

 

Dette var no litt høyt da. Min lå på rundt 90 grader på rudskogen i sommer med den nye radiatoren min. Den må være over 80 grader, ellers lader den ikke ordentlig. Og ikke kjør den over 100 grader så holder den lenge.

 

Jan-Tore

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rotaryrocket

Veit ikke helt hvordan det er på REW-motoren, men på Turbo II'en så er det jo helt sjukt mye vakumslanger og solenoider som har med avgass-dritet å gjøre. Skal du først ha av innsuget og bytte vakumslangene så kan du jo fjerne det i samma slengen. Da finner du kanskje 13B'en neddi der etterhvert og :)

 

Er nokk mere vakum slanger på en 13B-REW, litt mere dill dall å holde styr på.

 

Men en vakum feil kan gjøre mye rart.

 

Som feks lavt ladetrykk.

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg pillet av hele eksosen, katalysatoren var noe dritt.

Skal få laget rustfri downpipe.

 

Luftfilteret er av.

Luftmengdemåleren må jo lage mye motstand, burde jeg bytte den i noe annet? Den patenten overbeviste ikke meg.

 

De gamle pluggene er ute, nye 10mm magnecor er bestillt.

 

Måtte bare skru av ICen og se hvor fint det ble uten den små der.

Men lommeboken begynte å skrike så vi får prøve igjen til neste vinter.

 

Wastegaten tror jeg at jeg har funnet, men hvordan stille ladetrykket? Skal nok ha meg en HKS wastegate.

 

TurboSmart dumpventil kommer.

 

Stakkars lommeboken :(

Just For Fun

91 Mazda Rx7 cab

87 Hilux 4x4 2,4D

83 Honda XL 250 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe vits å kjøpe hks wastegate på den orginale

turboen. ikke vits å fikle mekansik med trykket. bare bygg deg

et 3" eksosanlegg og monter Fucutdefensor da skal trykket gå

automatisk opp til en plass mellom 0.8-1 bar. les da av

trykket med en skikkelig måler, og for all del ha ørene åpen

for tenningsbank.. det er skumle greier. :eek:

suzuki swift 06 4x4 sports edition

 

x Rx7 Turbo 2

x mazda 1300 76mod

x mitsu lancerius

x rx7 na

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår