Gå til innhold

Einar`s 1993 Mercedes-Benz E 250 Diesel

Einar

Anbefalte innlegg

Einar sin nye bil...

Foto0318.jpg

Foto0319.jpg

Foto0321.jpg

Foto0322.jpg

Foto0320.jpg

Foto0323.jpg

Foto0324.jpg

Foto0325.jpg

Foto0326.jpg

VIN WDB1241261C047082

Modell E 250 DIESEL

Karosseri 1241261C047082

Motor 605911 12 001554

Gir 722434 03 400111

Ordre 0 3 555 48572

Årsmodell 1993

Forhandler Norge (555)

Lakk

Tilvalg

240 Utetemperaturmåler

430 Hodestøtter i baksetet

543 Solskjermer med belyste sminkspeil, Venstre og Høyre side

570 Armlene i forsete

593 Varme-isolerende grønntonet glass, alle vinduer, Oppvarma bakrute (enkeltskjikt sikkerhetsglass), tonet toppstripe

611 Innstegslys for fram og bakdører

620 Utslippskontrollsystem - Kjøretøy med katalytisk eksosrensing

859 Modelloppdatering II

543 og 611 finnes merkelig nok ikkje på bilen...

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det skjedd noe rart.

Foto0321.jpg

Foto0339.jpg

Hvor mange mm senk er dette da, 200mm?

Da får man nesten komme med litt update da.

Foto0337.jpg

Foto0344.jpg

Foto0343.jpg

Foto0340.jpg

Foto0341.jpg

Foto0338.jpg

Her ved siden av en ellers lav bil tilhørende VegardB

Foto0336.jpg

Foto0333.jpg

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med skikkelig flott merce Einar!

Ble skikkelig stilig etter du fikk senka den skikkelig nedpå også. Lurer på at din er noen mm lavere i fronten enn min iallfall. Og jeg som syns min subber og tar nedi overalt..

Høvler grusveier, skraper eksosanlegg i innkjørsler med en liten kant og subber hjulbuer om jeg må svinge over en bitteliten hump i veien.. Har ikke valsa hjulbuer ennå, men har litt valsing der originalt ser det ut som.

Hvordan ble din å kjøre på sideveiene og langs mindre bygdeveier etter at du senka den? Syns min dobbeltfjærer på kvasse dumper, men lurer på at det kan være rett og slett pga stiv bil og høy dekkprofil/myke dekk..? Spent på om den blir mer kompakt når jeg får på 18" og lavprofil, altså slutter å fjære en liten gang ekstra etter harde dumper med litt fart..

Min er senka med Lersjøfors 45/45 og minste fjærputene tror jeg, mulig det er 2'er pute bak.. Husker ikke, det var ikke jeg som monterte senkesettet på min.

Men den sank iallfall 20mm om ikke mer bare den første måneden etter settet ble montert, så jeg tror den er lav nok nå.. :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med skikkelig flott merce Einar!

Ble skikkelig stilig etter du fikk senka den skikkelig nedpå også. Lurer på at din er noen mm lavere i fronten enn min iallfall. Og jeg som syns min subber og tar nedi overalt..

Høvler grusveier, skraper eksosanlegg i innkjørsler med en liten kant og subber hjulbuer om jeg må svinge over en bitteliten hump i veien.. Har ikke valsa hjulbuer ennå, men har litt valsing der originalt ser det ut som.

Hvordan ble din å kjøre på sideveiene og langs mindre bygdeveier etter at du senka den? Syns min dobbeltfjærer på kvasse dumper, men lurer på at det kan være rett og slett pga stiv bil og høy dekkprofil/myke dekk..? Spent på om den blir mer kompakt når jeg får på 18" og lavprofil, altså slutter å fjære en liten gang ekstra etter harde dumper med litt fart..

Min er senka med Lersjøfors 45/45 og minste fjærputene tror jeg, mulig det er 2'er pute bak.. Husker ikke, det var ikke jeg som monterte senkesettet på min.

Men den sank iallfall 20mm om ikke mer bare den første måneden etter settet ble montert, så jeg tror den er lav nok nå.. :thumb

Lesjøfors-fjærene er alt for bløte, kjøp noe skikkelig eller senk på annet vis. Det er noe galt når senkefjærene er bløtere enn orginalfjærene.

Denne er nok noe stutt og butt, rett og slett siden den ikke blir lavere :-)

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider