Gå til innhold

Diesel og litt bensin, mere effekt?

Ranger emnet


Power 68

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nix... Ikke metanol i spylervæska.... Da hadde det vært mange blinde uteliggere rundt om kring. Er etanol i spylevæska....

 

Gikk litt fort i svingene, men uansett så bruker en egne kit for alkoholinnsprut, og da egner spylervæske seg ypperlig

http://www.alcohol-injection.com/

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde jeg vært deg hadde jeg heller brukt 2500kr på å hone dysene jeg + air/water-IC..

 

ere snakk om w123 dettan ell?

 

Nei, det er nok ingen mercse jeg har. Jeg har en Opel Vectra 1.7 TD (Isuzu motor).

 

Jeg har vært inne på tanken om å få satt inn større dyser. Er også inne på tanken om å sette inn en større intercooler. Den jeg har er litt liten og den er plassert ved siden av radiatoren.

 

Hvordan går det med prosjektet ditt da? Har fulgt litt med på tråden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett den i innsuget eller så nære som mulig. Vannet kjøler ned forbrenninga og gjør at lufta blir kaldere og dermed tettere. Den øker også kopresjonen litt siden vann ikke lar seg komprimere. Metanolen øker forbrenninga til oppimot 100% De som driver med traktorpulling på Diesel kjører gjerne med 50/50 diesel og vann.

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dyse kan du bruke en bensindyse feks og en spylevæsketank med ei bensinpumpe og en trykkbryter som åpner og slår på pumpa når turbotrykket passerer en viss verdi.

 

Takk for svar. Hvilket turbotrykk ser du for å være det idielle åpningstrykket for innsprut av vann, og eller metanol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Hvilket turbotrykk ser du for å være det idielle åpningstrykket for innsprut av vann, og eller metanol?

 

Det må du nesten prøve ut. Men en eksostempføler er nok kjekt å ha. Men rundt 0.2-0.3 bar under max trykk burde være et bra utgangspunkt.

 

Ei god besninpumpe sammen med et par cossiedyser burde være verd å prøve. Hvis du kjører med blinda retur og stiller inn en trykkbryter på 0.5 bar tidligere enn dyseåpninga ville man nok kunne få bygd opp nok trykk til å få en bra forstøvning. Sett også på en tilakeslagsventil (kuleventil) på slangen nære pumpa slipper man å få trykkfall når pumpa stopper.

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår