Gå til innhold

Reg-reima røyk...

Ranger emnet


Brandtenborg

Anbefalte innlegg

jeg la inn bildene du trenger på forumet mitt, bare gå inn på

 

hjemmesiden

Firmaer/Privatpersoner: Har du/dere en Problembil som dere sliter med å få i orden? og som kommer tilbake med samme feil gang på gang? :) ta kontakt. Er mobil og kan komme!! Ikke nøl med å kontakt meg, da sparer du penger/tid og irritasjon!! Garanterer at feilen rettes i Turbohastighet!! gticars@start.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg frykta det verste når min bil fikk et slikt illebefinnende for noen dager siden.

 

Jeg hadde ikke kjørt den noe på et par dager, men pappan min måtte flytte den noen meter pga plogen.

Den startet og gikk supert, og han satte den fra seg og stoppet.

 

Men når jeg skulle starte den 2 dager etterpå, gikk starteren bare full fart,ingen kompressjon hørtes det ut som. Det hørtes ut som at den bare spannt, men motoren gikk rundt, og alt såg helt svart ut.

 

Vi tok ut pluggene og konstaterte at der faktisk var kompressjon, og at det var gnist på pluggene. Har aldri blitt så glad noen gang tror jeg, for jeg hadde litt planer for den bilen, hehe :)

 

Så det viste seg at det bare var en god del kondens og skit i bensinen (har kjørt på røde grensa i hele vinter, fyller 10 og 10 liter om gangen :( ) Så jeg fyllte MYe kondensfjerner og bensin, ladet opp batteriet, go startet. Veldig tungstartet, var meget sur.Men etter en del kinning og pumpegassing kom den, velldig glad :)

 

men med meg var det altså ikke reg.reim!

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by stian_ok

Jeg frykta det verste når min bil fikk et slikt illebefinnende for noen dager siden.

 

Jeg hadde ikke kjørt den noe på et par dager, men pappan min måtte flytte den noen meter pga plogen.

Den startet og gikk supert, og han satte den fra seg og stoppet.

 

Men når jeg skulle starte den 2 dager etterpå, gikk starteren bare full fart,ingen kompressjon hørtes det ut som. Det hørtes ut som at den bare spannt, men motoren gikk rundt, og alt såg helt svart ut.

 

Vi tok ut pluggene og konstaterte at der faktisk var kompressjon, og at det var gnist på pluggene. Har aldri blitt så glad noen gang tror jeg, for jeg hadde litt planer for den bilen, hehe :)

 

Så det viste seg at det bare var en god del kondens og skit i bensinen (har kjørt på røde grensa i hele vinter, fyller 10 og 10 liter om gangen :( ) Så jeg fyllte MYe kondensfjerner og bensin, ladet opp batteriet, go startet. Veldig tungstartet, var meget sur.Men etter en del kinning og pumpegassing kom den, velldig glad :)

 

men med meg var det altså ikke reg.reim!

 

Mvh

 

Meget pussig at du nevner det for i dag tok jeg av dekselet til reg-reima og så at det var helt! Jeg hadde sjekket pris på evt. rep. hos Ford og fikk vite at den reparasjonen hadde kommet på ca 19.000,-

 

Og jeg som du, blei meget glad for at den ikke hadde røket! Håper jeg får start på den når jeg får bytta pluggene (som har sitti der siden bilen var ny)....

97' Transporter T4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Brandtenborg

 

Meget pussig at du nevner det for i dag tok jeg av dekselet til reg-reima og så at det var helt! Jeg hadde sjekket pris på evt. rep. hos Ford og fikk vite at den reparasjonen hadde kommet på ca 19.000,-

 

Og jeg som du, blei meget glad for at den ikke hadde røket! Håper jeg får start på den når jeg får bytta pluggene (som har sitti der siden bilen var ny)....

 

19.000 angry ?? Faen da, er noe tull med reg.reima på mazdaen min, urkh...

To change is easy, to improve is hard.

Mitt galleri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KinG^KaoZ

 

19.000 angry ?? Faen da, er noe tull med reg.reima på mazdaen min, urkh...

 

Må også si at det var med bytte av 16 ventiler, men mest sansynlig var det visst bare 8 som måtte byttes. Men er glad jeg slipper å bytte ventiler! Hehe! Reima var helfigvis hel! :)

97' Transporter T4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reg reima på Galanten (2,0TDi) ga seg for en stund siden. Eneste som gikk i stykker var en vippearm. En ny kostet 248,- Så i tillegg til en del banning og litt arbeid, slapp jeg billig unna den. Hadde jeg satt bilen inn på verksted uten å ha sjekket hvor mye som var galt, kunne det nok fort blitt dyrere ja.........

 

Stoler ikke på verksted!!

Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å høre at den ikke røyk!!

 

Hadde blitt skifting av en del ventiler med meg også, hadde sannsynligvis slått de skeive. I verste fall kunne også stempel og sylindervegger gått hakk og striper i...ooofffa :)

 

Men satser på du får fikset det!

Kondensfjerner, mye bensin og litt slikt bruker å hjelpe..

 

Lykke til med Forden ;)!

 

Mvh

Stian

(kjør hardt, kjør stil, kjør Honda, hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Brandtenborg

Tror ikke det. Jeg starta opp bilen og så gikk den i 1-2 sekunder så stoppet den. Og når jeg prøvde å starte den kinnet starteren meget fort. Så jeg håper det gikk bra!

Dette er nok ikke reg-reima nei, men derimot sot som har lagt seg på ventilene slik at disse ikke stenger helt, derfor får du dårlig kompresjon, og starteren flyr fort rundt.

Når du får start på den bør du ta den ut på en tur og kjøre den litt extra hardt, høyt turtall osv. Kan være lurt å kjøre en sotkur på motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår