Gå til innhold

jalla-løsninger for å fixe rustne kanaler

Ranger emnet


st11504

Anbefalte innlegg

Det har rustet et digert hull i den ene ytterkanalen min (Indre kanal er visst ok) som garantert ikke går gjennom EU. Dessuten mistenker jeg at resten av kanalen også ruster fra innsida (blikkboks-lyd når jeg hamrer på den...). Bilen er ikke verdt det det koster å fixe dette skikkelig.

 

Noen som har tips til beste måte å få bilen til å overleve et par år til før skroting, uten å måtte punge ut for sveising?

 

Har hørt noen rykter om liming av ny kanal utenpå gammel... God ide? Hvordan gjøres dette i praksis? Andre fikse løsninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare kjøp ei tynn stålplate du bøyer til og limer utapå med karosserilim, så sparkler og pusser du masse og lakker over tilslutt :D da blire bra :D Evt bruke glassfiber i stedet for stål

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det sies over her, det skal være rimelig stort hull i kanalen før det skal gi EU-mangel.

 

Men finnes mange måter å jalle til, alt fra byggskum, til glassfiber, skru/poppe/lime plate på utsiden av hullet.

 

Men finne rdu en som sveiser litt under bordet, så er det neppe umulig å få hullet sveiset for noen usle hundrelapper.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så da er arbeidsgangen:

 

1. puss vekk synlig rust

2. Bøy/skjær til stålplate (hvor tjukk bør den være?)

3. Lim plata over den gamle kanalen med karrosserilim

4. Sparkel, puss og lakker

 

høres forsåvidt overkommelig ut... Hva skjer dersom man blir ferska på EU-kontrollen med en slik løsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så da er arbeidsgangen:

 

1. puss vekk synlig rust

2. Bøy/skjær til stålplate (hvor tjukk bør den være?)

3. Lim plata over den gamle kanalen med karrosserilim

4. Sparkel, puss og lakker

 

høres forsåvidt overkommelig ut... Hva skjer dersom man blir ferska på EU-kontrollen med en slik løsning?

Sannsynligvis skjer det ingenting, det står ingen plass at rusthull må sveises, og så lenge det ikke svekker bæreevnen betraktyelig har det liten betydning.

Men ofte er innerkanalen vel så råtten som ytterkanalen.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår