Gå til innhold

godkjenne bil med senk, hva må til?

Ranger emnet

TurboAlven

Anbefalte innlegg

Du må ha ett senkesett med papirer, montere det på bil, målebrev fra 4-hjulskontroll som viser at ting ikke er helt på trynet, samt ha 11 cm klaring mot bakken ved akslene.

Så er de tbare å ta en liten tur på SVV å få nytt vognkort.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha ett senkesett med papirer, montere det på bil, målebrev fra 4-hjulskontroll som viser at ting ikke er helt på trynet, samt ha 11 cm klaring mot bakken ved akslene.

Så er de tbare å ta en liten tur på SVV å få nytt vognkort.

Jeg trodde at laveste punktet på bilen ikke skulle være under 11cm. Var hvertfall det dem sa til en kompis av meg når ha skulle godkjenne bilen sin som var senka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på justerbart måler de at det er lik lenge på gjengene fra justering mutteren.men på mange biler blir det da ulik høyde rundt så man må justere riktig høyde med og måle på hvert hjul.blir det det da godkjent??for det er problemt mitt jeg har ikke lik lengde på noen av demperene for og få lik høyde rundt bilen.vekt justering er noe folk gjør også for og få like vektfordeling på hvert hjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, når jeg godkjennte Golfen min med justerbart senkesett sjekka han ikkeno anna enn nummeret på fjærene og 4hjulskontroll målingene. Min var justert ned mye lenger enn TUV papirene tillater også.

Hadde med papir fra møller på at lasteavhenig ventil og lys var justert itilegg.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider