Gå til innhold

Hva skal jeg kjøpe - flytter til USA til sommeren

Ranger emnet

Soldat2000

Anbefalte innlegg

Til sommeren begynner studiene i USA. Jeg har ca. 10,000 dollar å bruke på bil. Hva skal jeg kjøpe meg? Jeg har satt meg ut tre foreløpige muligheter:

1. Ford Mustang GT - 260hk, 4.6L, og heavy duty amerikansk :)

2. Nissan 300ZX TT - 300hk(!!!), men dyr å ha

3. Nissan 240SX - det mest fornuftige....

Kom med forslag. Hva ville dere kjøpt? Anbefalinger?

The problem with America is stupidity. I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't

we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man fortsatt ta med flyttgods hjem å slippe unna importavgifter? Hvis det er sånn at du har tenkt til å flytte tilbake igjen da, da er det vel sånn at man må ha hatt bilen en stund.

Syns du burde ta en titt på hvilke Corvetter du kan få for 10000$

Forsikring er kanskje dyrt der?

Det er vel bare du som vet hvilken bil du har lyst på?

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare ha noen forslag. Det er sikkert noen biler jeg ikke har tenkt på engang. Du får en del corvetter for under 10000. 1990 modeller koster under det. Denne f. eks :)

http://www.autotrader.com/findacar/images.jtmpl?car_id=155831512&dealer_id=2087795&cardist=1175&&make=CHEV&address=58201&search_type=used&model=CORV&max_price=10000&min_price=&start_year=1988&end_year=2005&car_year=1992&distance=any&advcd_on=n&advanced=n&color=&first_record=26&

Jeg heller uansett mot japanske biler. Mer driftsikre etter det jeg har lest.

The problem with America is stupidity. I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't

we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MartinK

Jeg vil bare ha noen forslag. Det er sikkert noen biler jeg ikke har tenkt på engang. Du får en del corvetter for under 10000. 1990 modeller koster under det. Denne f. eks :)

http://www.autotrader.com/findacar/images.jtmpl?car_id=155831512&dealer_id=2087795&cardist=1175&&make=CHEV&address=58201&search_type=used&model=CORV&max_price=10000&min_price=&start_year=1988&end_year=2005&car_year=1992&distance=any&advcd_on=n&advanced=n&color=&first_record=26&

Jeg heller uansett mot japanske biler. Mer driftsikre etter det jeg har lest.

Marginalt det drifsikkerhets greiene alle babler om, alle biler må ha vedlikehold, det er ikke verre, mener nå jeg da.

AE86 får man kjøpt billig her hjemme, når man skal til USA må man ha litt større ambisjoner :)..

Har ikke lært meg alle Nissan betegnelsene enda jeg, men Nissan 200sx og 240sx sedan er fete, fastback/hatchback ser kjedelige ut syns jeg.

Toyota Hiace er ganske driftsikker forresten, neida.

Driftfun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar. Og ja, ae86 hadde vært greit i norge, men der borte koster de jo langt under 1000 dollar. Jeg bruker så mye jeg har råd til på bil i usa. Når jeg kommer hjem må jeg jo sikkert 'nedgradere' uansett. Sjekk denne 240sx:

http://www.nissaninfiniticlub.net/photopost/showphoto.php?photo=1428&password=&sort=1&size=medium&cat=500&page=

Synd at de kommer med 2.4 liters motor med 155hk istedet for 2 literen på 200 her. Holder uansett, og hvis ikke koster det ca. 2000 dollar for et greddy oppsett til 280+ hk :) Dette kan bli morro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bruker 5k på bil så har du jo 5k til digg etc til bilen da :-)

http://www.kbb.com/ gå til "Buy a used car" og skriv inn zip-koden(postkode) til der du skal bo.Jeg brukte 90210 :-)

På denne siden søkte jeg på corvette til max 10k.Det dukka opp 214 stk.På nissan 240sx dukka det opp 78 stk.

Bl,a denne: 1993 Nissan 240SX SE $3,345 Convertible automat

i-1.JPG

Eller denne til $8,991, 2000 Subaru Impreza RS

13590A.jpg

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, den røde convertible nissanen der ser grusomt kjedelig ut da!! utseendet her helt plaint,

kabriolet er ikke alltid like pent.

4x4 2.0 turbo Eclipse 97 mod, er en pen bil derimot. det var et bedre forslag.

Maxda Rx7 er kanskje litt morsomt hvis du liker prompelyden fra wankelmotoren.

prøvekjør en 90 talls Camaro forresten.

Driftfun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider