Gå til innhold

Forsterker slår seg ikke på.

Ranger emnet

opelduude

Anbefalte innlegg

Har koblet anlegg i ettermiddag men jeg får ikke liv i forsterkeren. Har målt så det er både jording og 12 volt inn på forsterkeren. Har også sjekket sikringene på forsterkeren. Når spilleren i bilen står på så er det kun 0,04 volt som går i memory ledningen, er det her feilen ligger?

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har koblet anlegg i ettermiddag men jeg får ikke liv i forsterkeren. Har målt så det er både jording og 12 volt inn på forsterkeren. Har også sjekket sikringene på forsterkeren. Når spilleren i bilen står på så er det kun 0,04 volt som går i memory ledningen, er det her feilen ligger?

Er veldig sikker på at det er remoten på spilleren din som har brent seg..

det skal være 12v på remoten, bare lavere amp..

kan du fortelle meg hvilken spiller du har?

Hadde samme problemet 3 ganger med en LG spiller.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du brukt rett remoteledning?

Den er vanligvis blå/kvit

Den til elektrisk antenne er blå og virker vanligvis når radio er på. (ikkje cd)

Er remote ut på spiller defekt, kan du bruke remoten som spiller får istedet

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, som sakt.

antageligvis er det remoten som er ødelagt.

prøv å bytt inn spilleren og få ny, hvis ikke det går ann må du nok legge opp en ny ledning bra batteriet med bryter, eller bruke strøm fra tenninga!

skjedde 3 ganger med meg når jeg kjøpte en billig LG spiller.

problemet kan også ha skjedd hvis du har dårlig jording.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når spilleren i bilen står på så er det kun 0,04 volt som går i memory ledningen, er det her feilen ligger?
Nei. Memory-ledningen skal ha 12volt uansett om spilleren står på eller ikke, så i dette tilfellet vil spilleren glemme alle innstillinger når den slås av.

Husker ikke helt hvordan det er med en Omega '98, men på Opel'er rundt det tidsrommet her er TenningsPluss og MemoryPluss byttet om i ISO-klossen fra bilen, og må dermed "byttes tilbake" på ISO-klossen fra spilleren... bør sjekkes.

Det er Remote-kabelen fra spilleren som skal slå på eksterne forsterkere, om du har to Remote-kabler merket Ant Rem e.l. og Amp Rem e.l. er det sistnevnte som skal benyttes.

prøv å bytt inn spilleren og få ny, hvis ikke det går ann må du nok legge opp en ny ledning bra batteriet med bryter, eller bruke strøm fra tenninga!
Det er ingen automatikk i å få ny spiller om Remote er ødelagt, dette er så godt som alltid brukerfeil ved at Remote-utgangen er overbelastet ved å bli brukt til for mange forsterkere uten at et eksternt relé benyttes i tillegg, eller at det er ført 12V inn på Remote-utgangen ved en feilkobling. Intet av dette er noe garanti-grunnlag.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ingen ødelagt remote, har fått hjelp av en venn, var jeg som hadde tatt feil ledning. Så nå fungerer det akkurat som det skal. En ting som er veldig irriterende er at innstillingene jeg gjør på spilleren blir nullstilt hver gang den blir skrudd av og på. Spilleren er en Pioneer DEH-3200UB

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som er veldig irriterende er at innstillingene jeg gjør på spilleren blir nullstilt hver gang den blir skrudd av og på. Spilleren er en Pioneer DEH-3200UB
Da bør du lese mitt ovenstående innlegg en gang til... ;)

Nei. Memory-ledningen skal ha 12volt uansett om spilleren står på eller ikke, så i dette tilfellet vil spilleren glemme alle innstillinger når den slås av.

Husker ikke helt hvordan det er med en Omega '98, men på Opel'er rundt det tidsrommet her er TenningsPluss og MemoryPluss byttet om i ISO-klossen fra bilen, og må dermed "byttes tilbake" på ISO-klossen fra spilleren... bør sjekkes.

...og eventuelt sjekke bilens sikring for radioen. Men altså: Gul og Rød ledningen fra Pioneer'en byttes.. Gul ledning kobles til Rød fra ISO-klossen, og ditto med Rød til Gul.
Lenke til kommentar
Del på andre sider