Gå til innhold

Liten bilde update av min Omega B + Hjelp med aircondition

Ranger emnet

Concker

Anbefalte innlegg

Tenkte skulle slenge med et par updates av hvordan bilen ser ut nå :)

Er ikke så mye som har blitt gjort enda da jeg fremdeles er fattig student fram til høsten, men lærlingplass er nå i boks så da blir det nok ikke lenge til før blir gjort noen endringer nei (:

30058_397414956471_540871471_4686736_1296818_n.jpg

30058_397304146471_540871471_4683901_7288139_n.jpg

30058_397304176471_540871471_4683903_8018489_n.jpg

30058_397304186471_540871471_4683904_4414077_n.jpg

Det som har blitt gjort er følgende:

16" felg (Skulle hatt 18, men fikk de veldig billig)

Linse lykter

"Luft" dempere bak med 12v kompressor og barometer

Diode i park

Nye "xeon look" pærer i kjørelys og spredere (xeon look du liksom..)

2x 650w Pioneer sub

Ny grill (Nettop nylakert selv, så satt jeg 16v emblem i grill)

Ipod styring av anlegget med funksjonel toutchskjerm.

Kraftige blå lys i bagasje som skrus på når åpner luka. (+ har montert knapp slik at kan skrus av om blir stående etter veien)

Har også en vinge liggenes men har ikke råd til og få denne fikset på og lakkert enda, har prøvd selv men ble veldig dårligt ressultat.

Senere når jeg da begynner som lærling så trengs det 2 nye bakdører da disse har begynt og ruste litt nå. er ikke noe farlig rust men begynner og synes som små bobler nederst på begge dørene, så får se om jeg er så heldig og finner 2 rustfrie :)

Så blir det og få lakkert vingen, så blir det senk. og om jeg finner noe billig steinmetz styling blir det vel frontlippe og sideskjørt.

Har også veldig lyst til og sette inn en 3 liters mv6 motor da 2literen drar litt dårlig på en så tung bil etter min mening. men får se om jeg tar den jobben eller om kjøper en omega av nyere dato.

Ellers er det litt smårusk som noen knapper som ikke lyser lenger + 1 pære i dæsh som må byttes. (Vurderer kjøpe en slik skive med blå led pærer fra ebay)

Så kommer det problemet som irriterer meg mest nå da det nesten har blitt sommer ute. dette gjelder da aircondition, når jeg skrur denne på nå kommer det noen stygge ulyder fra motor og den skrur seg hele tiden av og på. (Høres godt når står stille på tomgang). kan dette være en ledning som begynner og bli løs? eller er det mest trolig mekanisk feil?

Takk for alle svar og tilbakemeldinger. kom gjerne med tips!

Mvh: Daniel

Audi A4 Sedan, 2.4l Quattro 98"

------------------------------

Opel Omega B 2.0 16V 95"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var veldig flott den omegan din! men hvilken vinge har du tenkt å sette på? håper for all del at den ikke er fra ett jagerfly!:shake

kan hvære AC kompressoren din som begynner å ta kvelden. Du bør få det sjekket, eller sjekke det selv hvis du har peiling :)

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var veldig flott den omegan din! men hvilken vinge har du tenkt å sette på? håper for all del at den ikke er fra ett jagerfly!:shake

kan hvære AC kompressoren din som begynner å ta kvelden. Du bør få det sjekket, eller sjekke det selv hvis du har peiling :)

hehe neida. heter jo kanskje egentlig spoiler, men vi kaller det nå vinge herover ^^, er en som egentlig kjøpte den til en a4, men den passer veldig godt på omegaen synes jeg og fikk den jo skambillig. er komplett med bremselys og alt :)

Opel Omega B 2.0 16V 95"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe neida. heter jo kanskje egentlig spoiler, men vi kaller det nå vinge herover ^^, er en som egentlig kjøpte den til en a4, men den passer veldig godt på omegaen synes jeg og fikk den jo skambillig. er komplett med bremselys og alt :)

den SKAL godkjennes her på bilforumet før den blir montert :D

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg må huske veldig dårligt :p den tok seg jo ikke ut på bilen i heletatt! :chairshot

er alt for liten etter min mening. (på lengden)

2vwi80j.jpg

2a85cwo.jpg

:roll:

Får heller slenge opp et bilde av bagasjen, og selge den spoileren der ja (:

30058_397631286471_540871471_4692259_5005210_n.jpg

Ser kanskje litt jalla ut ved første øye kast men den hadde sitt eget liv baki der så ble nødt til og skru den fast! de diodene lyser også veldig opp om natten :m'm:

Opel Omega B 2.0 16V 95"

Lenke til kommentar
Del på andre sider