Gå til innhold

noen som kan lage basskasse?

Ranger emnet

nollie1982

Anbefalte innlegg

er det noen som kunne ha tenkt seg å lage en basskasse til mine 2x12" kicker cvr elementer? tenkte i portet kasse så det blir litt trøkk.. :D vært fint om det hadde vært i nærheten av gjøvik/hamar.. litt usikker på hva slags mål det skal være på kassa, men må få plass i en golf 3 ihvertfall.. trkke kan jeg selv og sånn,men har null peil å lage kasse og har ikke noe verktøy til å skjære i mdf/spon.. håper på svar med pris + div.. :D

Prøvd mye rart, men ingenting slår bakhjulstrekk med sperre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

da har jeg gitt f... i de basserne og vurdere å kjøpe meg en dynabel 15" i stedet.. noen som har erfaringer med å lage kasse til en sånn sak? det er en dynabel DY9215.. vil gjerne ha noe som kan få den til å trøkke litt og ikke ha en sånn stygg ferdigkasse.. noen som kan hjelpe meg? :)

Prøvd mye rart, men ingenting slår bakhjulstrekk med sperre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snekret noen kasser både i Golf og andre småbiler, men som folk antyder blir det ikke billig. Jeg gidder ikke løfte hammern for mindre enn et par tusenlapper. Da blir det skreddersydd på mål med skråvegg som flukter mot bakseteryggen og ev i hele bagasjerommets bredde hvis det er ønskelig. Da kan det muligens være inkludert 22mm spon. MDF har jeg ikke kjøpt på ni år så det aner jeg ikke hva koster om dagen.

Er det noen møbelfabrikker i Vest-Oppland? Jeg kjøpte i Elverum sist for ni år siden, de var et underbruk av et Oslo-firma. Ett av disse kjøpte opp en fabrikk i Ringsaker som jeg først kjøpte av for ... fjorten år siden?

Samme hva elementer bør du anskaffe Thiele & Small parametrene. Da kan noen med egnet program beregne ei bra kasse. Noen programmer kan også ta hensyn til biltype / form på kupeen. Eltek kan svare deg på kassevolum med eller fortrengningen til membramkonen. Er det en sånn rau og krommet jævel tar magnetene noen liter også.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider