Gå til innhold

FM3 - Le Mans 24 Runder - Avlyst

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

12 - 13 Juni går Le Mans 24 timers løpet av stabelen. I den forbindelse har jeg tenkt å arrangere løp i Forza 3 på Le Mans.

Enten et 24 runders løp i R1, med full skade, og obligatoriske pit stop. Eller at vi kjører flere løp i flere klasser som til sammen utgjør 24 runder.

Le Mans foregår jo over en uke, med treninger, kvalifisering og løp.

Tenkte derfor at vi for eks. kunne starte på torsdagskvelden den uka med et løp der vi kjører på Mulsanne med Le Mans Legends, mao. Ferrari 250 TR og lignende biler i A600. Og på fredag kjøre 70/80 talls billene i S700, og på lørdag eller søndag kjøre på La Sarthe med R3 og til slutt et løp i R1... 4 løp, hver av de på 6 runder. Hva sier dere?

Ett løp på 24 runder eller flere løp på totalt 24 runder?

Endret av RBrambo

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så vidt prøvd det, det kjedelige er at du ikke får fullført runden du er på når tida har gått ut. Racet blir stoppet der og da, uavhengig av hvor på banen du er. 24 minutter blir også veldig kort, rekker kanskje 5 eller 6 runder på den tida. Har også vært inne på tanken med 2t 40 min, men det blir litt langt igjen, for noen.

I løp der det går på tid og ikke fastsatt distanse, er det jo slik at dersom du passerer start/mål ett sekund før tida går ut så må du kjøre en ekstra runde. Slik er det desverre ikke i forza, derfor synes jeg det funker dårlig med 24 minutter.

Da synes jeg det funker bedre med 24 runder. I R1 tar det ca. 1 time, vil jeg tro.

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnet med den GTFIVE, litt derfor jeg tenker på å dele det opp i 4 løp på 6 runder hver, da i 4 forskjellige klasser, hvis det kunne være et alternativ. Flere korte løp spredd utover flere dager.

Endret av RBrambo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp jepp... Tenker vi begynner med 6 runder der vi kjører biler i A600 produsert før 1970, så original som mulig av utseende. Kan bytte felger selvsagt, og en pen paint, men ikke noe glorete greier. (prøv å unngå de verste bling felgene) Ikke noe carbon tillatt (Forza kit). Ikke slicks. Ellers fritt fram. Bur er uansett en fordel da.

Deretter 6 runder med 70/80 talls bilene våre, med gjeldene for den serien. Så 6 runder i R3, med gjeldene regler for den serien. Og til slutt, 6 runder med R1.

Kommer tilbake med startidspunkter senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Begynner med 6 runder i de eldste og beste bilene i Forza.

Biler fra 1954 - 1969.

Bygges etter følgende regler:

A600

Mønstrede dekk.

Ikke styling.

Ser helst at det ikke byttes motor, men blir bilen veldig langt unna A600, så bytt i vei. Prøv helst å trimme originalmotoren så langt det går...

Skal ha bur...

Kan oppgradere understell, bremser og drivverk men ikke et krav.

Vektreduksjon er heller ikke et krav.

Dette er biler som i seg selv ikke er direkte lettkjørte, så fraråder å bygge rakettbiler, tenk heller på å beholde det lille som er av kjøreegenskaper i bilene.

Fredag 11.05.10 - 20.00 kjører vi bilene fra 70/80 talls serien.

Lørdag 12.05.10 - 20.00 kjører vi bilene fra R3 serien.

Søndag 13.05.10 - 20.00 kjører vi R1 biler, kan modifiseres det som er mulig innen R1.

4 løp på 6 runder hver... Totalt 24 runder...

Endret av RBrambo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg biler som passer til dette da tro? Eier ikke penger så :D

Kan jo bruke Dinoen i både 70/80 og i racene med de eldste bilene. Er bare å tune den så den passer. Er jo 69 modell vettu. I R3 har du vel Viperen? Av R1 bilene er det jo bare å bruke en av de du har fått når du har kjørt season race. Hvis ikke har jeg sikkert en du kan få...

Lenke til kommentar
Del på andre sider