tjunfisk^^ Skrevet Mai 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2010 (endret) Til å begynne med var det bare en liten ulyd fra venstre bakhjul som gikk bort ved å dra lett i brekket. Her om dagen da jeg var ute med bilen og tok en høyre sving oppstod det en skrapelyd fra venstre bakhjul. Videre kjørte jeg ca 400 meter til jeg kom til en dump, uten noen form for ulyder. Men ved nedbremsing kom det mye verre ulyder enn tidligere. Det var skikkelige klonklyder, metall mot metall. Etter nøyere inspeksjon viste det seg at brekket ikke lenger hadde noen funksjon, og da jeg gikk ut av bilen la jeg merke til at det lakk kjølevann fra motoren, det viste at lokket hadde sprettet opp. Etter påfylling av kjølevann tok jeg en ny runde med bilen. Venstre bakhjul låste seg etter hvert, og det var umulig å kjøre framover. Jeg fant ut at ved å putte den i revers og rygge, var det mulig å låse opp dekket midlertidig. Brekket var løst hele tiden :shake Kan noen hjelpe meg med hvordan jeg skal gå frem for å fikse dette problemet? Mvh Martin Endret Mai 19, 2010 av tjunfisk^^ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas S Skrevet Mai 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2010 Tror ikke kjølevæsken har noe med skrapingen å gjøre men det høres ut som bremsene dine bak hår slått seg skjev eller noe Siter Mitt Galant Sport Prosjekt Mitsubishi Klubben Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjunfisk^^ Skrevet Mai 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2010 Burde jeg jekke opp bilen, skru av dekket og ta en titt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjunfisk^^ Skrevet Mai 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2010 bump:Devil: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Mai 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2010 Burde jeg jekke opp bilen, skru av dekket og ta en titt? du burde ta av hjulet før du jekker. hvis ikkje kan det gå veldig gale med hjulmuttrene.. Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Mai 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2010 la meg gjette.. Denne lyden komm etter du byttet til sommerhjul? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas S Skrevet Mai 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2010 du burde ta av hjulet før du jekker. hvis ikkje kan det gå veldig gale med hjulmuttrene.. Ironi eller skrev du feil? :hammer Siter Mitt Galant Sport Prosjekt Mitsubishi Klubben Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Mai 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2010 Ironi eller skrev du feil? :hammer det var nokk ganske ironisk ment ja ! :D Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas S Skrevet Mai 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2010 Begynte å lure ja hehe Løsne pittelitt på muttrene/boltene før du jekker er greit :) Siter Mitt Galant Sport Prosjekt Mitsubishi Klubben Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Mai 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2010 Begynte å lure ja hehe Løsne pittelitt på muttrene/boltene før du jekker er greit :) det er jo nesten ett must hvis du ikke har super brekk! Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjunfisk^^ Skrevet Mai 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2010 Brekket har gått til helvette !!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas S Skrevet Mai 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2010 Aah. Sikkert noe som låste seg fsat da, og løsnet litt om det dreiet andre veien?! Siter Mitt Galant Sport Prosjekt Mitsubishi Klubben Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig73CamaroZ28 Skrevet Mai 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2010 (endret) Hvis dette skjedde etter bytte fra en type felg til en annen kan det være så enkelt som at boltene har vært for lange til den felgtypen du har montert. Boltene kan nemlig nå inn til mekanikken til brekket da.. Er man usikker på om man har for lange bolter kan det lønne seg å dreie rundt hjulet for hånd etter at man har strammet boltene, for å lytte etter ulyder evt sjekke om boltene stopper hjulet helt fra å gå rundt. Endret Mai 19, 2010 av Stig73CamaroZ28 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2010 Syns det kan høres ut som klokka jeg, ettersom det hjelper å rygge litt. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig73CamaroZ28 Skrevet Mai 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2010 Syns det kan høres ut som klokka jeg, ettersom det hjelper å rygge litt. Ja, om det ikke er en havarert bremseklave som ligger i klem og som løsner igjen ved rygging.. ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg