Brekki Skrevet Mai 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2010 Hey! Har kjøpt meg et par Seas lotus sw300 12", og venter på materialene for å bygge kasse. Noen som har erfaring eller tips på hva slags kasse jeg burde velge (portet/lukket)? Hører mest på rock/hardrock. Har en Opel Omega Sedan, vil dere anbefale meg og vinkle elementene bakover eller inn mot bakseteryggen? Fint om dere har noe volum på kasse! Gjerne medberegnet elemetets eget volum! Fikk følgende svar av dynabel, men syns kanskje det var noe uklart "Til din bil og med dette elementet, så vil jeg anbefale en lukket kasse på 50liter. Om du har skiluke eller lignende så ville jeg satt elementet inn mot denne og tettet godt rundt, så ikke det er "lekkasje" mellom frontplate og bagasjerom. Om du ønsker portet kasse, så bør den være på 70liter med rør på 10x40cm. Dette vil gi en tuningfrekvens på 32hz." Vil "skiluka" si inn mot seteryggen? 50 liter er det en kasse for begge elementene eller for et element (er det ikke best og ha separate kammer for hvert av elementene? Tettet godt rundt mellom frontplate og bagasjerom? Mange spm her, men tar godt imot alle svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2010 Har du skiluka, so lar du elementa spille inn der. Du tetter imellom kassen og bagasjerommet slik at all trøkket går inn i kupéen. Er ein fordel å ha separate kammer. Eg rekner med at kassestørrelsen gjelder for 1 element. (men er ikkje sikker) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brekki Skrevet Mai 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2010 Ok, jeg sendte mail angående volumet om det var for et eller to elementer. Syns kanskje 50 liter hørtes mye ut for ett. Tror jeg forstod det med å tette rundt kassen, men har noen noen gode forslag på hvordan det skal gjøres? Hadde satt stor pris på en grov skisse eller noe lignende! Må skiluka stå åpen hele tiden for at dette skal ha noe effekt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg