Gå til innhold

turbo på 316

Ranger emnet

teblast

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle sette i en turbo på min 91' bmw 316 touring for å få den til å gå litt bedre. Har vært på tanken med motorbytting++, men hadde vært gøy å prøvd meg et lite og økonomisk turboprosject isteden. så lurer på et par ting!

Kan jeg bruke T4 turbo på bilen min eller blir denne alt for stor?

KKK K03 turboer til fra audi s4 biturbo, passer dette på bilen, er det vanskig å installere biturbo i forhold til vanlig turbo?

Hvor mange bar burde jeg ha den på uten å gjøre alt for mye og at motoren skal tåle det uten å synke så mye i levealder?

Vet at man bør bytte girkasse osv hvis man bytter motor, hva bør man bytte hvis man skal sette inn turbo, bremsene regner jeg med er bra nok, skiver både forran og bak(ikke mye last). Men girkassa og cluchen er jeg litt usikker på om tåler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke en 316 i minste laget å trimme i det hele tatt? Tror heller jeg ville gått for ny motor eller ny bil..

Finnes en del tråder her på forumet og slik økonomiturbo.. Hvis du søker litt skulle de være lette å finne :)

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=25195

æ hadde først en honda shadow, så en bmw 320i, men nu, ja nu går æ.. eller får æ haike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det går greit med 316, bare du ikke overdriver liksom... Tror det var noen i krsand som hadde satt kompr. eller turbo på en 316, funka visst det. Men skal ikke garantere noe da...ikke helt sikker

2010 Peugeot 207 Feline (nr. 41/80) 1.6 HDI

x- 2003 BMW 316i Touring | x- BMW 318i Cab 92' | x- Ford Sierra Cosworth 4x4 90'| x- VW Golf GL 89' | x- Ford Sierra 2.0iS 86' | x- Ford Sierra 2.0CL 87'

Lenke til kommentar
Del på andre sider