Gå til innhold

Old School 'yota (",)

Ranger emnet


Skody

Anbefalte innlegg

greghay00.jpg

*** Se i Gallery 1 for mere info ***

brentynw11.jpg

 

brentynw04.jpg

*** Denne bilen ligger på Gallery 10 på http://www.classic-celica.nl

----

 

cliffh01.jpg

cliffh02.jpg

Turbocharged 18RG bored/stroked 2400,21psi to 6600rpm. On the outside. it's all Celica, on the inside, 280hp at the wheels. Intercooled,17x8" wheels, 81/4" diff,4 piston calipers 12"rotors front. Single piston 10" rotors rear.

*** Denne ligger også på Gallery 10 ***

-----

jeffrey1.jpg

jeffrey3.jpg

magnisium alloys in the sense of the word MAGS.. they are 13x8 and have bridgestone 235 Eagers - lowered 7" (!)

*** se på gallery 8 for mere ***

-----

chrisa03.jpg

*** Gallery 7 ***

jamieh03.jpg

Toyota 4V-V8 build 304 med TWIN TURBO :))

*** gallery 6 ***

-----

adam02.jpg

timbo04.jpg

timbo01.jpg

timbo03.jpg

ohh.. for noen linjer!!! Celica er DEFINITIVT et damenavn! ;)

*** Gallery 3 ***

-----

johno13.jpg

13B mazda rotary engine

Microtech MTX-8 fuel injection

Turbonetics 60-1 Turbo

Turbonetics 42mm wastegate

P&C Hart intercooler

3 inch exhaust

Crank angle sensor ignition system

Ford 9inch diff with 4,8 gears mini pool and 31 spline axles

VR Commodore disc/calipers

 

franspost01.jpg

*** Gallery 2 for mere info ***

 

huff nei.. nå får det greie seg! Men disse er av de fineste og/eller råeste celicaene jeg vet om!! :)

 

mvh Trond Viggo c",)

07:16 - på tide å legga seg mon tro?

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Er helt enig i at 1. gen. Celica var noe for seg selv.

De senere modellen ble for store. Har selv en Cupe og en Liftback. 77 Liftbacken skal på veien som original bil, mens 75 Cupeen mangler så mye original deler, at den må bli en custom. Tenker noe i retning av den siste råe MGen.:cool: :dude:

 

Celicaen ble ikke seg selv igjen før 6. generasjon i mine øyne.

Da fikk den tilbake noe av sjarmen fra 1. gen.

Kunne tenkt meg en 6. gen. GT4 også da!!

Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus!

Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by lermax

Er helt enig i at 1. gen. Celica var noe for seg selv.

De senere modellen ble for store. Har selv en Cupe og en Liftback. 77 Liftbacken skal på veien som original bil, mens 75 Cupeen mangler så mye original deler, at den må bli en custom. Tenker noe i retning av den siste råe MGen.:cool: :dude:

 

Celicaen ble ikke seg selv igjen før 6. generasjon i mine øyne.

Da fikk den tilbake noe av sjarmen fra 1. gen.

Kunne tenkt meg en 6. gen. GT4 også da!!

 

Helt enig med deg.. 1. eller 6. generasjon, og så klart: GT4 med twincam, turbo og 4wd.. kan man ønske mer?

 

personlig så ser 2. og 3. generasjon helt forferdelig ut, liker heller ikke cupe versjonene

[-] 1991 BMW 320i E36

[x] 1985 Toyota Starlet

[x] 1988 Ford Escort

[-] 1977 Toyota Celica ST2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. og 3. gen. er helt klart byggd for det amerikanske markedet, og det ble derfor større. Det var slutt på sportsbilen, nå var det cruisere i stede. :rolleyes:

 

Jeg er den "heldige" eier av en 3. gen. Liftback 1982 modell.

Den har vel den styggeste fronten på noen Toyota Sportsbil noen gang. Den ble kraftig forbedret i 84, og da fikk den også skjermutbyggere, slik som Celica Supraen. Det ble en stor forbedring.:D

Dumt og rakke ned på sin egen bil, men den er ikke spesielt pen da!!

 

Nei det må bli en 6. gen. GT4, eller med GT4 front og panser.

Synes de ordinere 6. gen. blir litt tamme etter og ha studert GT4 modellen. :cool:

 

Man må vel jobbe mer overtid, slik at man får inn noe overskudd!!

Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus!

Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Celica og Celica Supra har samme karosseri fra 82 til 86.

Alt er likt fra A-stolpen og bakover.

Men Celica Supraen har en lengre snute, får og få plass til rekke 6eren. Og fronten er også totalt forskjellig. Jeg har begge, og er ikke i tvil om hvem jeg liker best :D

 

Men jeg er faktisk blitt sjarmert av 82 Celicaen, trolig forde den er i meget god stand. Ja ja, det var og ta i.... Jeg skulle få lufta klørts hydrauliken, da klutsen ikke funka. Og det var ikke noe problem, helt til jeg hadde fått kjørt bilen ut av garasjen. Da sprak en gummi pakning, og hele tanken med oljen sprottet ut over grusen. Ja ja.. får vel bare legge seg ned og skru ut sylinderen under bilen da... Håper Toyota har lggende pakningssett!!

 

Skulle bruke bilen på Toyota møte i Trondheim i morgen kveld, men den blir stående i garasjen :( Må nok jobbe overtid også, så det får bli som det vil.:)

Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus!

Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kikket en del i Sverige etter delebil. Der går det en god del Celica Supraer. Kunne nesten ha tenkt meg en slik som ehh... arbeidsbil jeg ;) hadde det ikke vært for avgiftene inn til norge..

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du får jo Celica Supra i Sverige ned til 12000,-

Man må huske at de Svenske 2,8i Supraene, bare har ca. 150 hk.

De bruker 2,8i motoren fra Crown, med enkel oveligende kam!!

Jeg har ikke regnet på det, men min 2,0 liter 82 modell koster meg over 20.000,- i avgifter og få Norske skilt på. Da blir jo Supraen vesentlig dyrere.

Man finner Norske Celica Supraer til under 35.000,- også da!

Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus!

Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja bare 150 / 155 hk.:eek:

Det samme fikk de i USA, p.g.a. utslipskravene ble motorene strupet til 150 hk.

Gutta i USA nekter på at vi har 175 virkelige heter i Europa. De sier at det europeiske hk, er svakere en amerikanske... Ha ha ha Det er bare og se på hvordan de har regnet hester!! Bare tulllll !!:cool:

 

De skryter når de har fått ut 20 heter mer, men det burde jo ikke være noe problem, de mangler jo ennå 5 hk minst.....:D

Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus!

Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår