passat_turbo Skrevet Mai 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2010 hei, har kjøpt meg angel eyes til min vw passat 97. lurer på om jeg må godkjenne dem? risikerer jeg bot hvis jeg ikke gjør det? har også kjøpt meg nye baklykter, må eventuels disse også godkjennes? alle lyktene er kjøpt fra USA Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
victima Skrevet Mai 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2010 vet ikke hvordan det er med CE godkjenning og amerikanske produkter jeg. Står det E eller CE (eller liknende) så er de jo godkjente. Viktig at lyktene har nok lys ved park osv. Trur ikke du får bot, heller visning. Siter Passat 3B -97 110Hk TDI -/ Første bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat_turbo Skrevet Mai 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2010 vet ikke hvordan det er med CE godkjenning og amerikanske produkter jeg.Står det E eller CE (eller liknende) så er de jo godkjente. Viktig at lyktene har nok lys ved park osv. Trur ikke du får bot, heller visning. ok, ja det som er problemet er vel at det ikke er så godt lys på park. så begynner å tvile på om de er CE godkjent :( men sjekker de dette på en EU kontroll? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas S Skrevet Mai 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2010 Og husk at det er maks 2 parklys som er lovlig. Har du 2 ringer i hver lykt får du ikke godkjent det Siter Mitt Galant Sport Prosjekt Mitsubishi Klubben Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Mai 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2010 Og husk at det er maks 2 parklys som er lovlig. Har du 2 ringer i hver lykt får du ikke godkjent det Og hvor hørte du det eventyret? Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas S Skrevet Mai 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2010 Når broren min var inne til EU-Godkjenning ;) 2er feil. Men var ikke værre en å koble fra 2 utav ringene. Vist ikke bilen kommer originalt med det skal bilen ha kun 2 stykk parklys ;) Siter Mitt Galant Sport Prosjekt Mitsubishi Klubben Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Mai 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2010 Når broren min var inne til EU-Godkjenning ;) 2er feil. Men var ikke værre en å koble fra 2 utav ringene.Vist ikke bilen kommer originalt med det skal bilen ha kun 2 stykk parklys ;) Som sagt, så er det eventyr og feil fra de som kontrollerte bilen. Om lampene er E-merket så er de godkjente. Hvordan forklarer du de som har LED-hovedlamper. Er jo litt flere enn 2 pærer der og? Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas S Skrevet Mai 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2010 Les den siste setningen eg skrev i forrige post engang til ;) De med LED hovedlamper er typegodkjent og kommer originalt ;) Fikk selv beskjed om denne regelen hos BT sin kontroll langs veien. Siter Mitt Galant Sport Prosjekt Mitsubishi Klubben Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Mai 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2010 (endret) Les den siste setningen eg skrev i forrige post engang til ;) De med LED hovedlamper er typegodkjent og kommer originalt ;) Fikk selv beskjed om denne regelen hos BT sin kontroll langs veien. Åja, så LED-lamper kommer kun orginalt? Smartass... ;) Så det finnes ikke hovedlamper med LED på ettermarkedet? Litt rart synes jeg, siden jeg selger flere 100 sett i året med blant annet lamper både med angeleyes og LED som er e-merket. Er det ikke også litt rart at jeg enda har tilgode å høre om at folk har blitt nektet å bruke lamper som er e-merket? Endret Mai 21, 2010 av Polardego Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas S Skrevet Mai 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2010 (endret) Og du er bomsesikker på at de LED lysene er godkjente i verdens mest trangsynte regelverk?? Trodde du viste vi bodde i Norge eg :) Hjelper lite med masse e-merking når BILEN er IKKE typegodkjent med det ;) Les: http://www.bilforumet.no/opplysningen/172818-lys-angel-eyes.html I lovverket står det at bilen skal ha 2 parklys (om ikke den er typegodkjent med de), 2 nærlys og 2/evt 4 langlys spørs hvor mangen LUX de yter :) Uansett så vil eg si til trådstarter at så lenge selve lykten er E merket og du kobler av 2 av ringene så går bilen glatt gjennom eu-kontroll :) :) Endret Mai 21, 2010 av Thomas S Siter Mitt Galant Sport Prosjekt Mitsubishi Klubben Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Mai 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2010 Og du er bomsesikker på at de LED lysene er godkjente i verdens mest trangsynte regelverk?? Trodde du viste vi bodde i Norge eg :)Hjelper lite med masse e-merking når BILEN er IKKE typegodkjent med det ;) Les: http://www.bilforumet.no/opplysningen/172818-lys-angel-eyes.html I lovverket står det at bilen skal ha 2 parklys (om ikke den er typegodkjent med de), 2 nærlys og 2/evt 4 langlys spørs hvor mangen LUX de yter :) Uansett så vil eg si til trådstarter at så lenge selve lykten er E merket og du kobler av 2 av ringene så går bilen glatt gjennom eu-kontroll :) :) Jaggu en bra tråd fra 2007 du referer til her? Her er det jo spørsmål om ETTERMONTERING av angeleyes-ringer i lamper som ikke har det fra før. Om jeg skriver i en tråd at Julenissen finnes, da tror du på det også? :hammer Siter Parts and Retards - Størst på senk i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mai 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2010 ............... § 28-3. Generelt om lysutstyr (Bestemmelsene i denne paragraf gjelder ikke for kjøretøy som omfattes av § 28-1 og § 28-2) 8. En kombinasjon av to eller flere lykter, enten de er identiske eller ikke, men som har samme funksjon og samme farge, skal anses å være en enkelt lykt hvis projeksjonen av deres lysende flater på vertikalplanet loddrett på kjøretøyets lengdeakse utgjør 50 % eller mer av det minste rektangel som kan omskrives de nevnte lysende flaters projeksjoner. En enkelt lysende flate i form av et bånd skal anses å være to eller et like antall av lykter hvis det er plassert symmetrisk om kjøretøyets lengdeakse og det strekker seg så lang ut mot hver side av kjøretøyet at den lysende flates ytterkant er mindre enn 40 cm fra kjøretøyets ytterste kant og båndet har en lengde på minst 80 cm. Belysningen av slik flate skal skje fra minst 2 lyskilder plassert så nær som mulig mot ytterkantene. Den lysende flate kan bestå av flere elementer dersom betingelsene som er nevnt i første ledd er oppfylt. Bestemmelsene i dette nummer gjelder dog ikke for nærlys, kurve-/tåkelys, hjelpefjernlys og ryggelys. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat_turbo Skrevet Mai 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2010 slik jeg har skjønt det nå: jeg kan kjøre med lyktene, men hvis jeg evetuelt blir stoppet kan jeg risikere å måtte på visning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat_turbo Skrevet Juni 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2010 det jeg fant ut var at lyktene mine var godkjent, så denne tråden er ferdig. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg