Gå til innhold

godkjenning av Angel eyes

Ranger emnet

passat_turbo

Anbefalte innlegg

vet ikke hvordan det er med CE godkjenning og amerikanske produkter jeg.

Står det E eller CE (eller liknende) så er de jo godkjente.

Viktig at lyktene har nok lys ved park osv.

Trur ikke du får bot, heller visning.

ok, ja det som er problemet er vel at det ikke er så godt lys på park. så begynner å tvile på om de er CE godkjent :(

men sjekker de dette på en EU kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når broren min var inne til EU-Godkjenning ;) 2er feil. Men var ikke værre en å koble fra 2 utav ringene.

Vist ikke bilen kommer originalt med det skal bilen ha kun 2 stykk parklys ;)

Som sagt, så er det eventyr og feil fra de som kontrollerte bilen. Om lampene er E-merket så er de godkjente. Hvordan forklarer du de som har LED-hovedlamper.

Er jo litt flere enn 2 pærer der og?

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les den siste setningen eg skrev i forrige post engang til ;)

De med LED hovedlamper er typegodkjent og kommer originalt ;)

Fikk selv beskjed om denne regelen hos BT sin kontroll langs veien.

Åja, så LED-lamper kommer kun orginalt?

Smartass...

;)

Så det finnes ikke hovedlamper med LED på ettermarkedet? Litt rart synes jeg, siden jeg selger flere 100 sett i året med blant annet lamper både med angeleyes og LED som er e-merket.

Er det ikke også litt rart at jeg enda har tilgode å høre om at folk har blitt nektet å bruke lamper som er e-merket?

Endret av Polardego
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du er bomsesikker på at de LED lysene er godkjente i verdens mest trangsynte regelverk?? Trodde du viste vi bodde i Norge eg :)

Hjelper lite med masse e-merking når BILEN er IKKE typegodkjent med det ;)

Les: http://www.bilforumet.no/opplysningen/172818-lys-angel-eyes.html

I lovverket står det at bilen skal ha 2 parklys (om ikke den er typegodkjent med de), 2 nærlys og 2/evt 4 langlys spørs hvor mangen LUX de yter :)

Uansett så vil eg si til trådstarter at så lenge selve lykten er E merket og du kobler av 2 av ringene så går bilen glatt gjennom eu-kontroll :)

:)

Endret av Thomas S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du er bomsesikker på at de LED lysene er godkjente i verdens mest trangsynte regelverk?? Trodde du viste vi bodde i Norge eg :)

Hjelper lite med masse e-merking når BILEN er IKKE typegodkjent med det ;)

Les: http://www.bilforumet.no/opplysningen/172818-lys-angel-eyes.html

I lovverket står det at bilen skal ha 2 parklys (om ikke den er typegodkjent med de), 2 nærlys og 2/evt 4 langlys spørs hvor mangen LUX de yter :)

Uansett så vil eg si til trådstarter at så lenge selve lykten er E merket og du kobler av 2 av ringene så går bilen glatt gjennom eu-kontroll :)

:)

Jaggu en bra tråd fra 2007 du referer til her? Her er det jo spørsmål om ETTERMONTERING av angeleyes-ringer i lamper som ikke har det fra før.

Om jeg skriver i en tråd at Julenissen finnes, da tror du på det også? :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...............

§ 28-3. Generelt om lysutstyr (Bestemmelsene i denne paragraf gjelder ikke for kjøretøy som omfattes av § 28-1 og § 28-2)

8. En kombinasjon av to eller flere lykter, enten de er identiske eller ikke, men som har samme funksjon og samme farge, skal anses å være en enkelt lykt hvis projeksjonen av deres lysende flater på vertikalplanet loddrett på kjøretøyets lengdeakse utgjør 50 % eller mer av det minste rektangel som kan omskrives de nevnte lysende flaters projeksjoner.

En enkelt lysende flate i form av et bånd skal anses å være to eller et like antall av lykter hvis det er plassert symmetrisk om kjøretøyets lengdeakse og det strekker seg så lang ut mot hver side av kjøretøyet at den lysende flates ytterkant er mindre enn 40 cm fra kjøretøyets ytterste kant og båndet har en lengde på minst 80 cm. Belysningen av slik flate skal skje fra minst 2 lyskilder plassert så nær som mulig mot ytterkantene. Den lysende flate kan bestå av flere elementer dersom betingelsene som er nevnt i første ledd er oppfylt.

Bestemmelsene i dette nummer gjelder dog ikke for nærlys, kurve-/tåkelys, hjelpefjernlys og ryggelys.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...