Gå til innhold

Hjelp, bytte av Dynamo og Konvertering til 4x el.vinduer

Ranger emnet

BilBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Har forresten en 97 omega b STV 2.0l

Jeg har saker jeg trenger litt hjelp til / info om.

1. Bytte av dynamo, fra standard til modelltilpasset 120A fra mekonomen:

Jeg har kjøpt den største dynamoen på mekonomen, og lurte på om dette er bolton uten justeringer eller noe når jeg bytter?

2. Får tak i 4x el.vinduer med ledningsnett og brytere:

Er dette lett å montere? Noe ekstra jeg trenger mens jeg monterer?

vet at jeg må ha popnagler for å feste de. og drill for å få løs de gamle heisene.

får forresten med dørtrekk også.

tar gjerne imot tips og erfaringer med dørtrekk og bytting av dynamo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dørtrekk er lette å bytte, bare å løsne alle skruer. Det sitter noen "under" døra i trekket, der ser du små sprekker som du tar skrutrekkeren inn og bare løsner.

Du kommer helt sikkert til å sloss litt med selve vindusheisen, denne er låst med en slags rund splint. Denne skyver jeg ut med ett lite flatt skrujern bare vær forsiktig så den ikke flyr langt av gåre. Gjor jo egentlig ikke noe siden du skal ha el vinduer uansett.

Ledningsnett til elvinduene ligger ferdig lagt opp i midtkonsollen i hvertfall, jeg ville fått tak i en midtkonsoll MED knapper hvis du ikke har det, blir mye bedre enn å kutte i den som står der nå.

ang. ledninger i dørene er jeg ikke helt sikker på, skal gjøre samme konverteringen selv om ikke så lenge :)

1996 Omega B 3,2 Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dynamoen passer direkte, bare skru løs og bytt.

Ledningsnettet bør du få med fra bil med samme årsmodel, da det ikke er lagt opp ledninger i dørene. Så er det bare å sette bryterne på og sikringer på plass i holderen.

94 og 95 har annet ledningsnett for sentrallåsen enn de nyere modella. har akkurat gjort dette selv, så pass på å få ledningsnett fra rette bilen!!!!!

På ALKOHOL (E85)

Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!!

Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :)

Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er meg du skal handle de el vindua av ;)

Du får med heiser og el-nett.

Så er bare borre ut popnaglene, å ta ut heisen som sitter der.

Løsne el nettet som er i dørene dine. Kjempe enkel sak. Eneste som er litt kludrete er "kontakta" i døråpningen. MEn der viser jeg deg ett knep når jeg leverer deg alt.

Så er det bare hekte i nettet du får fra meg.

Bytte til midtkonsolen som du får med. der er det bare plug and play under den.

Sette i sikring i sikringsboks og vips så virker det :)

Alt det du får fra meg er fra en 97mod så vil stemme med sentrallås osv.

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Terjeo: Takk for svar :)

16vturbo: Hehe, skal dokumentere med bilder, så kan sikkert slenge det ut her =)

Sehen: Dynamoen passet som bare det den =) selv om jeg oppgraderte til 120A (fra 70A :P). Men ladelampen (lyspæra TROR jeg) lyser ikke når jeg starter, kan hende pæra gikk når feilmeldingen var der.

Bambo: Flott! Høres kjempe bra ut, vurderer å kjøpe med senk hvis jeg får sommerjobb idag =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...