Skody Skrevet Februar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2004 Detta er gutten som vet hva han driver med... http://www.dieselmeken.se/ Synd han har fjerna bildene av den SORTE pickupen sin. Den var forresten i BILSPORT i 2002 ca. Den utvikla 180hk på gata og 220hk på stripa ved 2.x bar (!) Og det var "bare" en TD uten i. :)) mvh Trond Viggo c",) Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Februar 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2004 Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Februar 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2004 Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Space Skrevet April 17, 2005 Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 Detta er gutten som vet hva han driver med... http://www.dieselmeken.se/ Synd han har fjerna bildene av den SORTE pickupen sin. Den var forresten i BILSPORT i 2002 ca. Den utvikla 180hk på gata og 220hk på stripa ved 2.x bar (!) Og det var "bare" en TD uten i. :)) mvh Trond Viggo c",) Synd ikke de sidene funker lenger. Originalt så har jo 1.9D bare 64 hk. Når man setter på turbo, så har man en tommelfingerregel som sier at hestekreftene dobler seg når man dobler trykket. Egentlig så får man vel litt mindre hester enn denne regelen tilsier (kanskje 10% mindre). Men dersom vi likevel legger den regelen til grunn, så må trykket ha vært oppe i 220/64 = 3,44 bar! (Utgangstrykk: litt mindre enn 1,0 bar, og ladetrykk: ca. 2,5 bar) Husker du om de hadde skiftet ut stemplene med smidde stempler, eller om andre komponenter var skiftet ut for å forsterke motoren? Dersom de brukte motoren i tilnærmet original stand, så betyr jo dét at de som har 1.9D trygt kan trimme motorene opp til 130 hk i alle fall, uten at motoren får redusert levetiden noe særlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet April 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2005 http://hem.passagen.se/dieselmeken/ - ligger link til filmene hans på stripa her. Synda siden er nede ja. Original botning i motoren ja. Nye eiern fikk nytt inspeksjonshull i blokka bare ei uke etter han kjøpte den av dieselmeken, så selgern satte i ny blokk gratis så vidt jeg skjønte. Mao holdt det bare, eller i hele 1-2år alt ettersom man ser det. Du finner den i et Bilsport fra sommern 2000. Der er den omtalt på 3-4 sider. Rått bygge da. Bygd dieselpumpa selv etter eget hode og greier. Men hvis han ikke bytta stempler vil det si at han hadde 22:1 i komp, og ikke 18,5:1 (?) som er på 1.9 tdi. Det må da være en vesentlig forskjell selv om det er diesel? Rettelse: 22,5:1 i komp. Fant denne siden - http://www.skodapg.se/fakta.html Ser ut som nye eiern har fått blingbling felger og speiler og :) Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Space Skrevet April 21, 2005 Rapporter Share Skrevet April 21, 2005 Morro med film! :) Men hvis han ikke bytta stempler vil det si at han hadde 22:1 i komp, og ikke 18,5:1 (?) som er på 1.9 tdi. Det må da være en vesentlig forskjell selv om det er diesel? Rettelse: 22,5:1 i komp. Ja, som regel pleier motorprodusenter å senke kompresjonen når det putter turbo på en motor, nettopp for å kunne skru opp turbotrykket mer enn de ellers ville gjort. Det er nok derfor VAGs 1.9 tdi har 18,5:1 i kompresjon. Så dersom disse gutta hadde tatt seg bryet med å senke kompresjonen, så kunne de ha kjørt et enda høyere ladetrykk, og således oppnådd enda flere hester. (En lavere kompresjon hadde gitt mindre effekttap enn de hadde vunnet på å kunne øke ladetrykket.) Alternativt kunne de ha beholdt samme antall hk, men fått en noe mer holdbar motor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.