Gå til innhold

Puter til Meguiar DA maskin

Ranger emnet


jonapett

Anbefalte innlegg

Har aldri helt skjønt dette med puter til disse maskinene. Har sett litt rundt på forumet men aldri funnet noen konkrete svar. Kjøpte meg akkurat denne:

http://www.meguiars.no/index.php?_room=2&_subRoom=2&_action=detail&_page=8

 

Hvilken puter burde jeg kjøpe? Funker disse og hva er forskjellen på dem?

http://www.bilpleiesentralen.no/index.php?cPath=38_30

 

Gleder meg til å få en ordentlig maskin som gjør jobben for meg.

Golf MK3 1.8L 96'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testet begge putene, bare den nye versjonen til Megs 2.0.

 

Jeg bruker nå Überputer da de ikke er så store å kronglete og fåes i forskjellige størrelser.

 

Så hadde jeg vært deg hadde jeg nok valgt Über. Men for all del de Meg´s 2.0 putene er ikke dårlige, men liker bare ikke størrelsen på de.

 

Og som Marius sier, det er stort sett skummer som er forkjell på de.

15 Nissan Leaf Nordic

05 VW Caddy 1.9TDI
x08 Volvo S40 1.6D Mom
x96 Ford Mondeo 2.0 GLX
x68 Peugeut 404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken farger burde jeg velge da? Skal bruke maskinen med ripefjerner, lakkrens, polish og til slutt voks. Hadde en drittmaskin før og den gjorde ikke jobben den skulle. Endte bare opp med å ta det for hånd. Passer forresten de 4" putene rett på den maskinen? Den skal jo ha 6.5". Takker for svar :)

Endret av jonapett

Golf MK3 1.8L 96'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken farger burde jeg velge da? Skal bruke maskinen med ripefjerner, lakkrens, polish og til slutt voks. Hadde en drittmaskin før og den gjorde ikke jobben den skulle. Endte bare opp med å ta det for hånd. Passer forresten de 4" putene rett på den maskinen? Den skal jo ha 6.5". Takker for svar :)

 

Gå for 6.5" de passer bra til bakplaten.

 

Når det kommet til puter (heretter kalt pads) så kommer det litt an på produkt du skal bruke.

 

Vil også heller kalle alt dette her for polish og compound, når det kommer til maskinpolering.

Compound er en veldig grov polish som har mye cut i seg, menvidere så har du alt fra grov polish til fin polish.

 

I skalan til Uber pads så har du følgende:

 

Gul: Cutting, fjerner mye riper

Orange: Med. polish, fjerner endel riper

Grønn: Polish, fjerner litt riper

Blå: Final Polish, gjerne brukt til glanspolering og hologramfjerning

Svart: Sealer o.l, til å legge på sealer, glace osv.

 

Disse putene tar selvsagt mest med en roterende maskin, men er også veldig gode på DA maskin.

 

Er det DA maskin du skal bruke(?) så vil jeg anbefale deg å iallefall skaffe deg Meg´s Ultimate Compound denne er helt konge til å korrigere med DA og en grov pad.

15 Nissan Leaf Nordic

05 VW Caddy 1.9TDI
x08 Volvo S40 1.6D Mom
x96 Ford Mondeo 2.0 GLX
x68 Peugeut 404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår