jonapett Skrevet Mai 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2010 Har aldri helt skjønt dette med puter til disse maskinene. Har sett litt rundt på forumet men aldri funnet noen konkrete svar. Kjøpte meg akkurat denne: http://www.meguiars.no/index.php?_room=2&_subRoom=2&_action=detail&_page=8 Hvilken puter burde jeg kjøpe? Funker disse og hva er forskjellen på dem? http://www.bilpleiesentralen.no/index.php?cPath=38_30 Gleder meg til å få en ordentlig maskin som gjør jobben for meg. Siter Golf MK3 1.8L 96' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandmo Skrevet Mai 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2010 Ja, de kan du bruke :) Men det er billigere å kjøpe Uber-puter fra Scandicshine, de er også knall :) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonapett Skrevet Mai 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2010 Syk prisforskjell. Hos meguiers kostet det 363. Vet hva som er forskjellen på putene? :) Siter Golf MK3 1.8L 96' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandmo Skrevet Mai 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2010 Er stort sett bare forskjell på skummet tror jeg, størrelsen på porene. Ikke prøvd Meg's pads enda, men Uber sine er gode på DA :) Hvis du skal fjerne bortimot alle ripene, kunne det kanskje vært lurt å ha en roterende maskin og, bare et lite tips ;) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomas. Skrevet Mai 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2010 Jeg har testet begge putene, bare den nye versjonen til Megs 2.0. Jeg bruker nå Überputer da de ikke er så store å kronglete og fåes i forskjellige størrelser. Så hadde jeg vært deg hadde jeg nok valgt Über. Men for all del de Meg´s 2.0 putene er ikke dårlige, men liker bare ikke størrelsen på de. Og som Marius sier, det er stort sett skummer som er forkjell på de. Siter 15 Nissan Leaf Nordic 05 VW Caddy 1.9TDIx08 Volvo S40 1.6D Momx96 Ford Mondeo 2.0 GLXx68 Peugeut 404 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonapett Skrevet Mai 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2010 (endret) Hvilken farger burde jeg velge da? Skal bruke maskinen med ripefjerner, lakkrens, polish og til slutt voks. Hadde en drittmaskin før og den gjorde ikke jobben den skulle. Endte bare opp med å ta det for hånd. Passer forresten de 4" putene rett på den maskinen? Den skal jo ha 6.5". Takker for svar :) Endret Mai 21, 2010 av jonapett Siter Golf MK3 1.8L 96' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomas. Skrevet Mai 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2010 Hvilken farger burde jeg velge da? Skal bruke maskinen med ripefjerner, lakkrens, polish og til slutt voks. Hadde en drittmaskin før og den gjorde ikke jobben den skulle. Endte bare opp med å ta det for hånd. Passer forresten de 4" putene rett på den maskinen? Den skal jo ha 6.5". Takker for svar :) Gå for 6.5" de passer bra til bakplaten. Når det kommet til puter (heretter kalt pads) så kommer det litt an på produkt du skal bruke. Vil også heller kalle alt dette her for polish og compound, når det kommer til maskinpolering. Compound er en veldig grov polish som har mye cut i seg, menvidere så har du alt fra grov polish til fin polish. I skalan til Uber pads så har du følgende: Gul: Cutting, fjerner mye riper Orange: Med. polish, fjerner endel riper Grønn: Polish, fjerner litt riper Blå: Final Polish, gjerne brukt til glanspolering og hologramfjerning Svart: Sealer o.l, til å legge på sealer, glace osv. Disse putene tar selvsagt mest med en roterende maskin, men er også veldig gode på DA maskin. Er det DA maskin du skal bruke(?) så vil jeg anbefale deg å iallefall skaffe deg Meg´s Ultimate Compound denne er helt konge til å korrigere med DA og en grov pad. Siter 15 Nissan Leaf Nordic 05 VW Caddy 1.9TDIx08 Volvo S40 1.6D Momx96 Ford Mondeo 2.0 GLXx68 Peugeut 404 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg