Gå til innhold

Hjelp! Gul motorlampe lyser, kamføler byttet men fortsatt lampe!

Ranger emnet


BilBruker

Anbefalte innlegg

Hei

 

Hadde et problem ifjor med veivføleren, byttet den. Alt ok etter det.

 

 

Så i år fikk jeg problem med kamføleren, bilen sperrert på 4500RPM så jeg byttet til en brukt en som kostet 300kr (gamle typen).

 

Denne var defekt, så Blomdal bilopphuggeri sendte meg en ny en (ny type, med ny type kontaktstykke).

 

Etter dette, så fungerte bilen teknisk sett bra, den sperret ikke lengre og feilmeldingen var borte.

Feilmeldingen begynte engang iblant å lyse, og slukke av seg selv.

 

Så gikk jeg lei, gikk på Mekonomen og kjøpte splitter ny kamføler med ny type kontaktstykke for 1000kr.

Byttet dette, men FORTSATT GUL FEILMELDING PÅ DASHBORDET!!!

 

Beklager caps, men frusterasjonen med dette problemet er skyhøy!

 

 

 

Nå har jeg bestilt time på Opel Hønefoss 02.06.2010, men jeg har verken lyst eller råd til feildiagnotisering hos dem.

 

Noen som har råd til en stakkars student som har en *%)"(%= bil...?

 

 

 

 

Jeg fikk en mekaniker venn til å bytte topppakning på denne ifjor, kan han ha ødelagt kabelen lengre inn i motorrommet eller lignende?

 

 

PS: har vært hos opel, og de sjekket pcen, det var kamføleren som klager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kode 92 kan være noe dritt å bli kvitt. Har du sjekket at registerreima ikke er en tann ut? Har mest trua på at du har hatt uflaks og fått dårlig føler flere ganger. Jeg hadde det problemet da jeg hadde 92-kode på min. 2 stk nye (inkl. den med ny kontakt) funket ikke, og løsningen ble til slutt å kjøpe en brukt sensor for 50 kroner. Det er ekstremt tighte toleranser på disse sensorene, og en høy prosentandel av de som selges nye (først og fremst ikke-original) virker ikke.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår