Gå til innhold

kjøpt meg omega a

Ranger emnet

opelomega89

Anbefalte innlegg

Fjerne Opel-merket i frontruta er det første du burde begynne med. Runde hjulbuer bak trenger du ikke, men senk og felger er noe man trenger. Heckblende er også en sikker vinner på hvite Omega A.

Ellers er jeg enig med han over her - A2 fangere, samt originale kanalskjørt. Lakk også speilene svarte i det samme du er i gang. Hvis jeg ser riktig og det er sota ruter bak B-stolpen, så riv også av den med det samme.

Og en siste ting: Nye blinklys/blinklysglass foran.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjerne Opel-merket i frontruta er det første du burde begynne med. Runde hjulbuer bak trenger du ikke, men senk og felger er noe man trenger. Heckblende er også en sikker vinner på hvite Omega A.

Ellers er jeg enig med han over her - A2 fangere, samt originale kanalskjørt. Lakk også speilene svarte i det samme du er i gang. Hvis jeg ser riktig og det er sota ruter bak B-stolpen, så riv også av den med det samme.

Og en siste ting: Nye blinklys/blinklysglass foran.

a2 fangere? åssen fangere er det. åssen blinklysglass da? saqmme som er der eller annerledes? noen som vet om noen som har delebil el masse deler til omega a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

a2 fangere? åssen fangere er det. åssen blinklysglass da? saqmme som er der eller annerledes? noen som vet om noen som har delebil el masse deler til omega a

Opel Omega A ble lagd i to forskjellige typer - en før facelift og en etter. Den første blir kalt bare Omega A eller Omega A1, mens den nyere typen blir kalt Omega A2. Mener å huske at tidsskillet var 89-90.

A1:

b951227e.jpg

A2:

f844101c.jpg

OMC er jo et naturlig sted å lete etter deler og annen nyttig info om Opel i alle varianter.

Angående blinklysglass, så mener jeg de samme som skulle ha vært der (dine ser ut til å mangle selve glasset), noe som er standard på Omega - latterlig dårlig holdbarhet på glasset på blinklysene foran der. Du kan få av kun selve glasset, men da er det fare for at det sprekker opp og blir ødelagt. Ta av hele blinklyset fra en bil på huggeren og flytt over. Men husk: Du må ha blinklys fra en som er A1 sånn som din er, ellers passer de ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanaler, gulv, støtdempertårn, rammevanger og skjermbuer bak er primært der Omega ruster (mest) - ellers sjekk de vanlige stedene.

Har også hatt et par Omegaer der motorlampa lyser en gang i ny og ne, og har alltid konkludert med at lambdasonden er synderen. Men går bilen som normalt og ikke bruker dobbelt så mye bensin som vanlig, ville jeg ikke ha brydd meg med det, mtp at det er en gammel bil med like gammmel elektronikk.

Hvor kommer lyden fra, synes du? Litt bedre beskrivelse og det blir bedre å svare mer konkret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider