Gå til innhold

Hjelp, jeg går i fella! VW Golf

Ranger emnet

GolfTDI

Anbefalte innlegg

Har vært og sett på nye golf 6, bluemotion 2011 mod, og listepris på denne er 244.000 +reg. 44000

Jeg skulle brått få den med en del ekstra utstyr til 265.000.

Dette på betingelse av at jeg bytter inn min 2007 golf tdi.

Mellomlegget blir på 140.000. Det vil si at jeg får 125.000 for min.

Bilen jeg nå har blir betalt ferdig ganske snart, i løpet av et par mnd.

Det vil si at jeg har betalt ned de 195.000 jeg ga for den i fjor.

Hvis jeg hadde gjort dette, hadde jeg betalt alle de penga, for å sitte med 125.000 i egenkapital!

Hvis jeg hadde kjøpt bil nå, og måtte selge om 6mnd pga noe uforutsett, så hadde jeg sittet igjen med under 125.000 i lomma!

Hvis jeg hadde solgt privat, kjøpt bil til fullpris, kjempekrise hadde skjedd, hadde jeg sittet igjen med myye mer i forhold!

Right? Jeg blir lurt?

Nå - 2007 Golf V TDI

x - 1991 Volvo 240 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid dumt å levere bilen sin i innbytte. Forhandleren som tar den i innbytte skal jo tjene penger på jobben han gjør så du får igjen mye mindere enn bilen er verdt også selger han bilen igjen til listepris og får lønna si av avansen mellom hva han selger for og hva han ga deg for den. Du blir ikke "lurt" i den forstand. Er bare for deg å selge bilen privat. Men når han tar innbytte så slipper jo du jobben med å selge den. Hvis ny eier finner noe galt med bilen er det forhandleren som står annsvarlig og ikke du.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som kongen sier, du blir ikke lurt.

Selg bilen privat og få noen kroner ekstra...

Får du ikke solgt bilen og så absolutt vil ha den nye Golfen, da kan du bytte inn bilen din. Men prøv å få den solgt privat før du kaster bilen til forhandler.

Ser poenget i svarene, og ender opp med å selge privat i såfall.

Fordi: Har betalt 195.000 på ett år for den gamle, sitter igjen med å "eie" 125.000 av en ny bil hvis jeg hadde gått med på den.

I stedet for å "eie" ca 160.000kr av ny bil, hvis jeg kommer med penga i lomma, og tar lån for resten.

Nå - 2007 Golf V TDI

x - 1991 Volvo 240 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider