KadettC16v Skrevet Februar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2004 En kompis av meg har kjøpt en Golf 4 1.8T og han lurer på om det er noe problem å montere åpent luftfilter da han hadde snakket med en VAG mekaniker som sa det var litt problem. Noen som kan fortelle hva som må gjøres? Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaCk Skrevet Februar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2004 Espen sitt nye prosjekt det eller? Siter ^RaCk^ @ Efnet Robert Krondorfer ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet Februar 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2004 Jepp.. Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rs_cr Skrevet Februar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2004 Bruk søkefunksjonen. Diskutert opp og i mente! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalleDybvik Skrevet Februar 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2004 Ikke noe problem i det hele tatt. Du får fetere lyd, men ikke regn med noe mer hk. Det er også en fordel å lage et varmeskjold slik at motoren suger minst mulig varm luft. Siter Ei øl i hånda er bedre enn ti på taket! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zamot Skrevet Februar 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2004 Apropos varmeskjold, er det noen som har noen tips eller bilder? Tenkte å mekke noe i aluminium etter hvert... Evt. også flytte litt på eller bytte ut original røret som bringer luften frem til filteret. Siter SEATforum.no Seat Leon Turbo BMW 320D M-Sport x Mitsubishi Lancer Evolution IX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalleDybvik Skrevet Februar 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2004 Jeg brukte aluminiums-tynnplater ca 0.7mm. Utrolig enkelt å klippe å bøye til slik du vil. Utenpå alu-platene la jeg cellegummi. Det er altså et isolasjonsmatriale som brukes mye til teknisk isolering av rør. Omtrent som skumgummi. Lurt å isolere alu-platene ettersom disse holder godt på varmen og vitsen med skjoldet forsvinner litt hvis skilleveggen er like varm som resten av motoren. Alu leder godt varme. Dahlback eller K&N sitt varmeskjold. Siter Ei øl i hånda er bedre enn ti på taket! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zamot Skrevet Februar 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2004 Originally posted by KalleDybvik Jeg brukte aluminiums-tynnplater ca 0.7mm. Utrolig enkelt å klippe å bøye til slik du vil. Utenpå alu-platene la jeg cellegummi. Det er altså et isolasjonsmatriale som brukes mye til teknisk isolering av rør. Omtrent som skumgummi. Lurt å isolere alu-platene ettersom disse holder godt på varmen og vitsen med skjoldet forsvinner litt hvis skilleveggen er like varm som resten av motoren. Alu leder godt varme. Har du noen bilder av det du har gjort? Hvor får man tak i slikt isolasjonsmateriale? (Trondheim/Akershus, tlf, web, adr?) Har det mye effekt å ha et slikt deksel/"boks"? Siter SEATforum.no Seat Leon Turbo BMW 320D M-Sport x Mitsubishi Lancer Evolution IX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalleDybvik Skrevet Februar 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2004 Vent så skal jeg gå ut og vippe opp panseret og ta et bilde... Siter Ei øl i hånda er bedre enn ti på taket! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zamot Skrevet Februar 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2004 hehe hva vi bilinterresserte ikke gjør for hverandre..... supert! Siter SEATforum.no Seat Leon Turbo BMW 320D M-Sport x Mitsubishi Lancer Evolution IX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalleDybvik Skrevet Februar 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2004 Siter Ei øl i hånda er bedre enn ti på taket! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalleDybvik Skrevet Februar 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2004 Merker en veldig forskjell når en kjører med varmeskjold i forhold til uten. Ihvertfall hvis bilen har stått litt på sommerstid. Alu-platene kan du sikkert få gratis hos en blikkenslager. Isolasjoen er jeg litt i tvil om hvor du kan skaffe. Fikk den gjennom jobben. Rørleggere pleier å bruke dette en del. Det er bare å lime på og kutte det til. Litt for enkelt. Siter Ei øl i hånda er bedre enn ti på taket! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zamot Skrevet Februar 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2004 Takker for det... Bare tenkte på at isolasjonen bør tåle godt med varme pga brannfare osv.. Blir vel prosjekt litt utpå våren dette her tenker jeg. Siter SEATforum.no Seat Leon Turbo BMW 320D M-Sport x Mitsubishi Lancer Evolution IX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalleDybvik Skrevet Februar 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2004 Du klarer ikke å få denne isolasjonen til å brenne. Den blir bare forkullet. Siter Ei øl i hånda er bedre enn ti på taket! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zamot Skrevet Februar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2004 Noen som har forslag til hvor og hvordan man kan montere et rør til som sørger for friskluft til luftfilteret? Synes det originale er så bitte lite... Og hva slags rør? Siter SEATforum.no Seat Leon Turbo BMW 320D M-Sport x Mitsubishi Lancer Evolution IX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.