Gå til innhold

har anlegg men vet ikke ogsen jeg skl koble til 2 stk forsterkere!

Ranger emnet

tyrkia007

Anbefalte innlegg

har anlegg men vet ikke ogsen jeg skl koble til 2 stk forsterkere!

ene forsterkeren er en jbl og den andre er ukejnt. ogsen kobler jeg til 2 stk forsterkere? har en 2x12"kasse med 3200watt på begge. noen som kan hjelpe til?

9x golf 3 1.8 gt/tdk

1x celica 98 mod 1.8

15 x corolla e9 1.3/1.6 xli

1x vw polo 2002 1.4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk enklere enn du tror!

koblekjema.jpg

Sånn har jeg koblet det opp (hvis du ikke har kondensator hopper du bare over det)

Er det forståelig nok? hehe! :P

..det eneste du trenger er en splitter, som splitter pluss ledningen til begge forsterkerene. hehe

Endret av VentOle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo hva slags forsterkere du har også da, om det er 2 kanaler, 4 kanaler, monoblokk eller hva det nå enn er. Strømskjema blir omtrent som på bildet over her uansett, men du skal vel helst koble noe høyttalerkabler også? Den lille firkanten på bildet over her ser ut til å være en samleblokk for jord (eller GODS, da jord er ett begrep som egentlig ikke brukes i denne sammenheng). Den kan trenger du egentlig ikke bry deg om, koble begge forsterkerne til gods, enten i samme eller hvert sitt punkt.

En kondensator er i stand til å levere store mengder strøm på kort tid når en forsterker trenger det (ved for eksempel mye bass) slik at forsterkeren klarer å gjøre den jobben den skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har jbl forsterker.har ikke mye peiling. 6x9 hattehyllehøyttaler, basskasse med 2x12" 1 stk punch og ukjent merke) ogsen skl jeg få de til å yte mer? kommer skranglelyder fra hatteyllehøyttalerne som irriterer meg .hjelp

9x golf 3 1.8 gt/tdk

1x celica 98 mod 1.8

15 x corolla e9 1.3/1.6 xli

1x vw polo 2002 1.4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager å si det, men det hjelper ikke mye å si BUMP, når du ikke har gitt noe informasjon om hva slags forsterkere du har! Å si at du har en JBL hjelper liksom ikke så mye. Hvis du ikke selv er i stand til å fortelle om det er en 2 eller 4 kanaler, så anbefaler jeg at du tar ett bilde av alle tilkoblingene/terminalene på forsterkerne dine og legger ut her.

Ta i så fall også bilde av subbene dine, så det er mulig å se om de er enkelt eller dobbeltspolet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider