Gå til innhold

hva vil det si at "hjernen" er ødelagt?

Søta!

Anbefalte innlegg

har en lancer 98 som noen "gode hjelpere" skulle tjuvstarte (UTEN mitt samtykke), noe som førte til at de ødela hele tenningslåsen og det rundt.

fikk skifta den, men fikk ikke start på bilen.

fikk rundt nøkkelen, og den brrrrm-lyden kom (bra beskrivelse... hehe) men fikk ikke start liksom.

uansett, nå er den på verksted, og han mannen sa at det var "hjernen" på bilen som var ødelagt (ja de har virkelig holdt på de som skulle tjuvstarte) og at ny del ville koste 40 000.

det er jo uaktuelt på den bilen, da blir det dynga, men han snakka om å få i brukt da.

hva er det han snakker om, og hva vil en slik del koste brukt?

er det omfattende arbeid å skifte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja de sa så... originaldel, helt ny så kostet den visst 39 lapper.

så jo at de hadde herpa den datachipgreia, så viskerne ikke funka, men trodde ikke det var den de mente, trodde det var myyye mere avansert enn som så, siden det kostet så mye. hmmm...

så de overdramatiserer kanskje en smule da....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjernen på bilen din er den datachip greia som du så fint kaller det som sitter (stort sett) i motoromet ditt. Det er den som styrer hele motoren din og som gjør at alt fungerer. Har du en "normal" bil får du denne for noen få tusen på din lokale høgger (hvis de har bilen) ellers kan du få den sendt fra en høgger ett eller annet sted i landet. Jeg tittet etter en ekstra til min men siden jeg har en ikke så normal motor i bilen så fantes det ikke en eneste i hele norden:( Fikk pris på nesten 50 ink mva til min. Så ja de koster faktisk så mye. Men er du heldig så har en eller annen høgger en liggende.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider