Gå til innhold

Nok en rust tråd, tips til hvordan jeg bør gå fram her.

Ranger emnet

mondeo4x4

Anbefalte innlegg

Driver og plukker litt på min mondeo4x4, og har funnet litt rust.

Tror ikke dette kan deffineres som mye eller hard angrepet, men jeg liker det ikke.

Og siden jeg har plukket ned bilen helt og holdent, er det like greit å ta dette nå.

MEEEN jeg er virkelig usikker på hvordan jeg skal gå fram her....

Vet ikke om det kommer fram av bildet, men har fått rustanngrep ved flere gjennomføringer i karossen.

Problemet er at det er "visse ting" som kommer i veien.

For å kappe bort anngrepet område her, må jeg evt, ta bort "tverrbjelken" eller strukturen for baksete,

(se grønt på bilde) før jeg evt kommer til anngrepet sted.

Er det noen som har forslag til hvordan jeg går fram her? evt hvilke midler som kan brukes?

Eller hadde flesteparten bare gitt fan i å ta dette?

ruuustmarkering.jpg

NB!! mye av det som ser brunt ut her, er etter fjerning av asfaltmatter.

ruuust.jpg

Var jo såpass med rust, at det vart hull etter rustanngrep :/

ruuust2.jpg

Problemet er at det ligger 3 lag med stål over hverandre, med luft mellom hvert lag,

og det er også rust under her, dersom det synes på bildet.

Finnes det middel å spraye inni hulrom som stopper rusta?

Trenger litt tips, og knowhow på dette.

PÅ forhånd Takk...

PS: de som skriver google er din venn, eller tilsvarende,

kan spare seg for "hjelp" for jeg har søkt og kikket litt rundt om kring.

08 passat blue, GII syncro, A3 1.8T, corrado g60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linolje er bra i hulrom. Stopper rusten . Ev andre typer tynnstoff fra div produsenter virker og. 3 dobble plater er morro. Normalt på en gammel bil er det å fjerne rustne plater under og sveise inn nytt med påfølgende rustbehandling. Ser ikke så mye på bildene hva som er rustent.

Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider