Gå til innhold

2,5TDI quattro vs 2,4 quattro (bensin)

Ranger emnet

Sanderr

Anbefalte innlegg

Hei. sitter litt på finn og div. andre steder hvor biler selges og ser nå på noen A6er (1. gangsbil), deriblant en 2,5 TDI quattro og 2,4 quattro bensin, begge er gått i underkant av 200.000 til rundt 90 lapper begge to.

spørsmålet mitt er; hvilken av dem er mest drivstoffgjerrig, billigst forsikring, hvem vil du ha det mest morro med, og hvem tåler/holder mest.

dere kan se på linkene og bedømme litt selv også med tanke på utseende, lakk, interiør osv., og komme med innspill der også:)

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22427741

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22218467

PS: legg merke til at Diesel bilen får godkjenning med bakseter om ca 1 år gratis:)

kom gjerne med egne erfaringer og synspunkter på disse bilene.

~Sander

Endret av Sanderr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg hadde valgt 2,4 da gitt:) 2,5 tdi drar bra, men mye tull med de! og de drekker diesel;) 2,4 drekker ganske bra det å da=P Men har du masse masse penger så velg 2,5 tdi:) små grym lyd og drar ganske bra:)

KOster ca 40 lapper å bytte kammer på 2,5 tdi:) og diesel pumpa koster ca 20 lapper + arbeid:) bare til info;) er dyrt å eie 2,5 tdi! men om du finner en 2,5 med kammer som er bytta til bedre utgave, så kan det funke:)

er litt små tull med 2,4 å da, men langt ifra 2,5tdi:) Mest lyd og ikke så mye krutt i 2,4, men de holder for vanlig kjøring for en vanlig person:)

2000 Audi A4 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pene biler! :)

Har ikke noen erfaring med 2,4-literen, men har selv en 2.5 TDI, dog 2004 utgaven med 180 hester. Er meget fornøyd med den så langt, eneste som har vært negativt er vel dieselforbruket. Men guuuud det er verdt det med tanke på lyden og det enorme draget! :D :D

- 1996 Audi A4 1.8 Turbo

- 2004 Audi A6 2.5 TDI S-line Quattro

- 2002 Audi A8 4.2 Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Takker for behjelpelige svar :)

blir nok 2.4 i første omgang tenker jeg:D

eller har jeg også sett på et par 1.8t i noen A4er, disse motorene har jeg skjønt er gangske populære.

kom gjerne med erfaringer fra disse bilene og motorene (med turbo) på quattro såklart :)

Link til en som er litt interessant på finn:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21097809

Som det står i annonsen så er det byttet motor i den fra 1.8 orginalt til 1.8t etter havari grunnet reg.reim.

Så jeg sendt mail til Selgeren og fikk høre at det nå sitter en 1.8t 97' som er gått rundt 130.000, dette er jo uansett ikke mye.

Så mitt neste spørsmål:

Finnes det noen minus-sider ved biler som det er byttet motor i fremfor biler dette ikke er gjort på, sett bort fra det at den "nye" motoren kan ha gått no lenger? :)

Igjen, takk for flotte svarså langt!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider