Gå til innhold

Passer denne på en audi 90 turbo disel?

Ranger emnet


Knutarn

Anbefalte innlegg

Det der er de smale hjulbuene, altså B3.

Spør du meg så finnes det ikke PEN styling til det karosseriet der. Dessverre finnes det ikke noe særlig pene originalfangere heller til B3 karosseriet. Det vanligste er å bygge om helt eller delvis til B4 front, og bruke en S2 eller RS2 fanger.

Så for å svare på spørsmålet ditt, så kan du bytte skjermer ja. De er bolt on. Samme med panser og lykter også for den saks skyld. For panseret sin del må du enten bytte T-stykke i frontplata, eller feste stormkroken fra B4 karosseriet på den du har. Om ytterdelene av frontplata må byttes husker jeg ikke helt. Alt er uansett bolt on!

Det eneste som ser litt dumt ut hvis du bytter skjermer er at hjulet ikke blir stående sentrert i hjulbua lenger. Det er ikke så mye om å gjøre, men det synes. Dette kan kompenseres ved å bytte til bærebruer fra B4!

Endret av Schnellfahrer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant den her: http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-s2-rs2-1987-1995/197897-ombygging-b3-b4-2.html

 

Sitat: Det du må bytte er: panser, T-stykket, disse to dekslene som panserlåsene går ned i, lykter og innsats og støtfanger. Skjermene kan du beholde. Det gjorde i hvertfall jeg på min.

 

Da bytter det som han der sier?

Bmw E21

Audi 90 TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som ser litt dumt ut hvis du bytter skjermer er at hjulet ikke blir stående sentrert i hjulbua lenger. Det er ikke så mye om å gjøre, men det synes. Dette kan kompenseres ved å bytte til bærebruer fra B4!

 

Trenger ikke bytte annet enn bærekulene!

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant den her: http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-s2-rs2-1987-1995/197897-ombygging-b3-b4-2.html

 

Sitat: Det du må bytte er: panser, T-stykket, disse to dekslene som panserlåsene går ned i, lykter og innsats og støtfanger. Skjermene kan du beholde. Det gjorde i hvertfall jeg på min.

 

Da bytter det som han der sier?

 

Nå var det støtfanger han eventuelt ville bytte, så da MÅ han bytte skjermene, men kan gi faen i resten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår