Punto_sx75 Skrevet Mai 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2010 (endret) Hei! Beklager om dette ligger på feil sted. Har noen erfaring med å bygge carputer basert på et Hovedkort fra Laptop? Driver med PC firma der jeg reparerer gamle intel maskiner, og noen bærbare. Tenkte å bli litt mer avansert med en Carputer Har et hovedkort fra laptop med intel chipset. og er tynt nok til å bygge en ramme rundt slik at den kan få plass i en CD spiller-slot i bilen. Har 4 usb porter på den ene enden og spenning inn på den andre enden. på sidene er det lyd og skjerm-port. og sata port, samt port for CD/dvd-rom. Laptop Batteriet gir 11.1v 4400mAh, og spenning inngang 19v fra forsyning. Hva kan jeg bruke? Tenkte å bruke en 7" med touch skjerm, samt et trådløst tastatur fra Dealextreme. eks: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16044 Noen inspill fra erfaringer hadde vært fint :-) Takk Thorbjørn Edit: Skal brukes i fremtidig Volvo 740/760 :) Endret Mai 24, 2010 av Punto_sx75 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Punto_sx75 Skrevet Mai 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2010 *Bump* ^_^ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ice3d Skrevet Juni 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2010 Høres ut som et spennende prosjekt. Selv har jeg laptop'en bare liggende under passasjersetet. Men dersom du klarer å bygge den inn i DIN-størrelse så må jo det bli bra. Men kan tenke meg at kjøling kan bli et problem, dersom det er begrenset med tilluft i bakkant. Strømforsyningen løses enklest ved å bare kjøpe en sigarettenner-adapter på clasern. Den tar imot både ladespenning og normalspenning og omformer det til valgfri styrke mellom 16V og 22V mener jeg å huske. Men skjønner ikke hva du skal med tastaturet. Det vil bare bli styr å lete fram det fra hanskerommet hver gang du skal taste inn noe. Man skal jo ikke akkurat skrive brev på en slik pc, og til søking av musikk og andre småting holder skjermtastaturet lenge... Siter Go your own way! 87 Pontiac Firebird Trans Am 91 Chrysler Saratoga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Punto_sx75 Skrevet Juni 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2010 Takk for forslag og inspill :) det var bare et eksempel på hva jeg KAN gjøre for å ha noe å leke med når jeg står på en parkeringsplass :) Tenkte å ha mobilt bredbånd slik at jeg kan bruke Skype eller msn slik at jeg kan prate (handsfree) mens jeg kjører. :) samtidig kunne det vært nyttig for å søke opp kart for å finne en veibeskrivelse (kan da bruke GPS. men likevel :) Litt avansert kansje, men ville vært nyttig for min bruk :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Samoz Skrevet September 5, 2010 Rapporter Share Skrevet September 5, 2010 Husk at du får noe som heter skjermtastatur ;) Hva du skal med tastatur da, skjønner jeg ikke, blir jo bare tungvindt da man kan bruke skjermen. Men bra prosjekt! Til kjøling ville jeg ha gått for noen vifter som ikke bråker stort fra clasern, kanskje fått til en kjøleslange utenfra?? Siter Audi 100 2,3 Avant Quattro prosjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
65CSS Skrevet September 12, 2010 Rapporter Share Skrevet September 12, 2010 Har mange bra billige delar til bil-pc liggande dersom du er interessert? - Ein veldig bra mini forsterkar.Beat-sonic PA-1 - Hovedkort VIA Epia SP800 - Kabinett med strømforsyning, CaseTronic C158. - GlobalSat GPS BU-355 USB - 7" Touch skjerm for innfelling Kan maile deg bilder om du vil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deecee Skrevet Oktober 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2010 Takk for forslag og inspill :) det var bare et eksempel på hva jeg KAN gjøre for å ha noe å leke med når jeg står på en parkeringsplass :) Tenkte å ha mobilt bredbånd slik at jeg kan bruke Skype eller msn slik at jeg kan prate (handsfree) mens jeg kjører. :) samtidig kunne det vært nyttig for å søke opp kart for å finne en veibeskrivelse (kan da bruke GPS. men likevel :) Litt avansert kansje, men ville vært nyttig for min bruk :-) Jeg har bestilt komplett PC fra www.cartft.com De har skjermer og alt du behøver. En annen ting som er kult er at hvis du har peiling på bil... Så kan du få tak i diagnose program til din spesifike bil. Lettere sagt så henter BilPC'n info fra hjernen på bilen din. Har du trimmet bilen din med Chip og hjernen på bilen har mulighet til det, så kan du "mappe" bilen din via BilPC'n. Det er så mange muligheter. Kult software www.centrafuse.com Jeg venter bare på GARASJE, slik at jeg får begynt med min Opel Astra G. :angry: Jeg har så mye Idéer nå... Jeg propper full Bilforumet med bilder og slikt når jeg kommer i gang. Siter Jeg har kontakter i utlandet på billig lakkering og karosseri jobb. Styling (Ferdig på bil) og noe motor-tuning. Kommer senere med bilder av bilen som er fikset i utlandet. Christoffer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Punto_sx75 Skrevet Desember 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2010 Jeg har bestilt komplett PC fra www.cartft.com De har skjermer og alt du behøver. En annen ting som er kult er at hvis du har peiling på bil... Så kan du få tak i diagnose program til din spesifike bil. Lettere sagt så henter BilPC'n info fra hjernen på bilen din.Har du trimmet bilen din med Chip og hjernen på bilen har mulighet til det, så kan du "mappe" bilen din via BilPC'n. Det er så mange muligheter. Kult software www.centrafuse.com Jeg venter bare på GARASJE, slik at jeg får begynt med min Opel Astra G. :angry: Jeg har så mye Idéer nå... Jeg propper full Bilforumet med bilder og slikt når jeg kommer i gang. Høres gøy ut! Skal på nyåret renovere Volvo 745en min med en Turbo Motor og ny girkasse. skal da få plassert pcen i den. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Punto_sx75 Skrevet Desember 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2010 Husk at du får noe som heter skjermtastatur ;)Hva du skal med tastatur da, skjønner jeg ikke, blir jo bare tungvindt da man kan bruke skjermen. Men bra prosjekt! Til kjøling ville jeg ha gått for noen vifter som ikke bråker stort fra clasern, kanskje fått til en kjøleslange utenfra?? Kjøleslange kan jeg sikkert få til. via luftinntaket på klimaanlegget på Volvoen :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg