Gå til innhold

Risting i passat 1.9 tdi motor på tomgang

Ranger emnet

ninket

Anbefalte innlegg

Heisann har kjøpt en passat som rister litt på tomgang, hva kan dette være? lurer på motorfester siden den gir seg når turtallet går opp. Er det noen som har peiling på dette fra egne opplevelser? Motoren går fint og den jager ikke slik som den gjør hvis det er luftmasse måleren, ikke vet jeg hvordan man kan utelukke det ene eller det andre uten og bytte heller. Noen som har en ide eller to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg låner denne tråden litt.

Jeg har en Passat 2006mod 1.9tdi.

Jeg kjøpte den brukt hos forhandler.

Når jeg startet den førstegangen ristet liksom hele kupeèn, den stoppet å riste når kupèvifta startet.

Akkurat som om motoren var litt lav på turtallet.

Det skjedde noen ganger etterhverandre etter at jeg hentet bilen, men nå er det mer skjeldent. Kan det bare ha noe med at den har stått en del...?

Noen som har opplevd noe liknende?

Det er fortsatt 2 mnd igjen av bruktbilgarantien, da er det fint å vite om det er noe feil.

Det skal også sies at det var lite diesel på tanken om det skulle ha noe å si.

Audi A3 1.8TQ 2002mod.

Ford S-max 2.0L tdci Midnight blue 2011mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke værre en å gå inn å høre med de. Garanti er garanti. Skal ikke koste deg noe :)

Bare litt kjipt når det er 8 mil hver vei og kjøre.

Og ristingen kommer ikke hver gang....

Om noen har opplevd noe av det samme, så hadde det vært greit å visst hva det skyldtes, så jeg har noe å si til forhandleren ;)

Audi A3 1.8TQ 2002mod.

Ford S-max 2.0L tdci Midnight blue 2011mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har samme problemet på min Passat -07 som er gått ca 67 000km, sjekket dette opp med bilmekaniker og han mente det var svinghjulet som er gåent. Har også hørt fra flere nå at dette er en gjenganger på Passat'en etter rundt 60 000km. En kompis av meg som selv er bilmekaniker og har Passat -06 måtte bytte svinghjulet når bilen var rullet noe rundt 60 000km. Da bilen var passert rundt 120 sviktet svinghjulet på nytt... Så det kan jo være en mulighet da det viser seg å være en svakhet på disse bilene. En annen svakhet sies å være dieselpumpen som også bruker å gå..

:: VW Passat 1,9Tdi 2007

:: Lynx RE 600 2007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svinghjulet sier du? Hva slags kostnad kan det være tro? Og bilen var på naf test og de fant ikke noe der i gården. sjekket med en kompis og han sa det var helt normal risting på en passat 1.9 tdi. Blir litt forvirret av dette så jeg skal sjekke med en annen neste uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider