Gå til innhold

godkjenning av felger med spacers?

Ranger emnet

licorice84

Anbefalte innlegg

hei!

lar det seg gjøre å godkjenne felger i vognkort ved bruk av spacere?

har lest veldig mye forskjellig, og det virker som om folk ikke er enige.

saken er at jeg har en corrado med 9x16" keskin kt-1-felger som jeg ønsker i vognkortet.

bak er det ET15, og de passer rett på.

felgene foran har ET25, og der bruker jeg 3mm spacers.

da blir det altså ET22.

spørsmålet er som følger: går det an å få det godkjent slik i vognkort ved bruk av 3mm spacers foran?

noen steder har jeg lest at spacers ikke er lov i det hele tatt, mens andre steder står det at det kun er lov bak, mens noen igjen sier at de sjelden bryr seg (spesielt siden det er snakk om 3mm og ikke f eks 15mm).

i verste fall får jeg låne noen felger som passer rett på og drite i å få keskin-felgene i vognkortet, eller så får jeg holde utkikk etter 2stk KT-1-felger med ET15 som jeg kan ha foran.

takk for tips!

mvh Marius

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra forskriftene:

"g) Det må ikke brukes mellomlegg/plate/« spacer » som øker sporvidden med mindre kjøretøyfabrikanten har tillatt dette eller det foreligger dokumentasjon som nevnt i nr. 6.1 a."

Så om man brukere tuv godkjente spacere så bør det ikke være noe problem å få det godkjent?

Octavia MK2

Golf MK4

RX7 FC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

riktig... så konklusjonen er da at de KAN bry seg om det, eller de KAN velge å ikke bry seg? bør jeg bare vise den med andre felger med en gang?

bilen må til BT uansett for å få coilovers inn i vognkort, så tenkte jeg at jeg skulle forsøke å få inn felgene også dersom det lot seg gjøre. nå blir jeg usikker om jeg i det hele tatt skal vise den med de felgene.

quattroholic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider