kutusu Skrevet Mai 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2010 Skal bygge om en bil til midt motor, og trenger da en girkasse som kan passe på en eventuelt motor. Har planer om en v8 eller v12, så trenger da en midt motor kasse som passer til en av de. Noen som vet om kasser ? Takker for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas S Skrevet Mai 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2010 Hvilken bil skal motorene komme fra?? Siter Mitt Galant Sport Prosjekt Mitsubishi Klubben Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kutusu Skrevet Mai 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2010 Er det jeg ikke er helt sikker på. Skal trimme en god del, og slutt resultratet skal være på minst 400 hk. Men kom med innspill, er åpen for forslag om både motor og girkasse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mai 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2010 4 syl Cosworth med kasse fra Renault er en brukbar kombinasjon.Hvis du ikke absolutt skal ha V8/12 da! Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kutusu Skrevet Mai 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2010 Hvilken kasse kan jeg bruke fra renault da ? :D Nei må ikke være v8/v12, men er helst det jeg er på jakt etter :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet Mai 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2010 Tenker nok på clio(sport) :) Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2010 Ellers så er jo boblekasse, audi-kasse eller Subarukasse alternativer Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mai 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2010 Du får google mid engine kit cars og se hva som blir brukt i de forskjellige design der. Og så spørs det på budsjettet da.... ;) Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kutusu Skrevet Mai 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2010 Audi og subarukasser, hvilke motorer passer de med da ? Og hvordan blir det med giroverføringen på disse hvis de skal sitte bak ? Men bare så ingen tar feil, motoren skal være midtmontert, og ikke montert bak. Og da går det vel ikke med boble kasse ? Bare å rette p åmeg hvis jeg tar feil no :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kutusu Skrevet Mai 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2010 Du får google mid engine kit cars og se hva som blir brukt i de forskjellige design der.Og så spørs det på budsjettet da.... ;) Får prøve det :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2010 Audi og subarukasser, hvilke motorer passer de med da ? Og hvordan blir det med giroverføringen på disse hvis de skal sitte bak ? Men bare så ingen tar feil, motoren skal være midtmontert, og ikke montert bak. Og da går det vel ikke med boble kasse ? Bare å rette p åmeg hvis jeg tar feil no :P Audi og subarukasser er rimelig like i utforming. Der sitter motor foran, kasse bak motor, og drivaksler ut rett bak clutchus. Boblekasse har bakmontert motor og og girkasse foran, så drivaksler ut på sidene, , setter man dette rette vegen vil bilen gå fremover i revers og bakover i de andre gira, men man kan snu diff/kronhjul, så blir det rett. Er visst gjort på en del kit-cars. Nå tror jeg neppe boblekassa er den mest trofaste til 400hk da. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Mai 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2010 kjøp en kollisjonsskada porsche og sett over alt. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2010 Porche med mittmotor? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kutusu Skrevet Mai 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2010 Eneste porschene jeg vet om med midtmotor en en del lemans porscher, Men det blir for dyrt å få tak i noe fra. Og du har jo porsche 914 da, men disser har ganske liten motor, og er ikke så lette å få tak i nå lengre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2010 914, er ikke det fattigmannsporscha? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg