Gå til innhold

Mistet førerkortet for første gang

Ranger emnet

volvov7

Anbefalte innlegg

Jeg var uheldig å miste førerkortet nylig. Samtykket ikke i førerkortbeslag. Noen som har tips om hva man bør gjøre? Hvis jeg ikke hører noe, kan jeg hente lappen etter 3 uker? Mistet det den 26 mai, kan jeg da hente det den 16 Juni, eller blir det 17? Noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved beslaglagt førerkort har myndighetene 3 uker på seg til å opprette en sak. Gjør de ikke dette skal du få tilbake førerkortet.

Er det automatikk i dette? Eller får du berre tilbake att førarkortet fram til ein sak då er oppretta? Får høyre ganske mange forskjellige praksisar på dette nemlig..

Bilforumet.no
Moderator: Annet bilrelatert

Papi Media Productions @ Youtube
www.youtube.com/user/PapiMediaProductions
I <3 CAKE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 18 og kjørte dust, mistet jeg selvsagt lappen etter 3 mnd, noe jeg ikke samtykket.

Det som da skjedde var at jeg måtte til avhør, der jeg nektet alt, og ikke ville si hvor fort jeg kjørte osv, deretter ble det i retten, hvor forklaringen til politimannen og en ADVOKAT som tilfeldigvis lå bak han igjen, veide "litt" tyngre enn en slamp av en 18-åring som nektet for alt.

Ble 3mnd uten lappen og 10 lapper i bot.

(Volvo 240 + høy fart, krapp sving, firehjulsskrens på tørr asfalt, når kontraen kom var jeg 10cm ifra å feie borti privatbilen til en politimann, og en advokat som lå bak han)

Noen verre, btw? Synes den tok kaka...

Etter det har jeg kun fått bøter, men har holdt meg i skinnet så lenge nå at jeg har null prikker.

Nå - 2007 Golf V TDI

x - 1991 Volvo 240 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det automatikk i dette? Eller får du berre tilbake att førarkortet fram til ein sak då er oppretta? Får høyre ganske mange forskjellige praksisar på dette nemlig..
Det skal være automatikk, men det er nok sjelden man får førerkortet uten å be om det. Har du først fått det igjen så må saken være avgjort før du ev. mister det igjen

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hvis ikke du får forelegg/hører noe innen 3 uker kan du hent førerkortet ditt. Du vil ha førerkortet inntil saken er ferdig, og de vil da også trekke ifra 3 uker på inndragelsen. Men dette skjer IKKE automatisk. du må selv gå å kreve tilbake førerkortet.

dette er je 110% sikker på ettrsom jeg har mista lappen 4 ganger å fått den tilbake/tatt oppkjørng på nytt 4 og 1 gang

Bruksbilen Volvo 240 2.0 Gasser

Goværsbilen Bmw 530 E12 1976

Solgt: Bmw 520 1991 24v RH22222

Skrota Bmw 520 88 12v

Skrota Merce 190 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider