Gå til innhold

kjøpt meg bil !:D

Ranger emnet

acoupe

Anbefalte innlegg

• Svar 252
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vet ikke om det er å få tak i. Jeg kan ta en titt i en et par år gammel D&W-katalog, der står det meste til de fleste biler fra de fleste anerkjente firma. Den til b3 og b4 sedan passer trolig ikke, da bakruta er utformet annerledes og ruta "henger sammen" med bakluka på coupe. Personlig ville jeg ikke satt på en slik, da jeg er redd for at det gjør det enklere for vann å dryppe inn når man åpner luka. Du har ingen drenering på sidene på BAKLUKA på coupe, bare på karosseriet, og luka er et par cm for smal synes jeg :(

edit: hva angår styling til typ 85 og 89, så er jeg av motsatt oppfatning enn deg. Hadde en 82-modell (har den fortsatt, men i deler), og det som var ok utseendemessig var stort sett org. deler fra 85->. Styling til gamletypen er jo i hovedsak rieger sitt kit, et breddekit fra kercher og div fra kamei som ikke lenger blir levert. Kamei hadde f.eks. et stylingkit som ble levert som tilleggsutstyr i 81-82. Det het x-1, og det het er vel det nye kit'et til Kamei for S3(???) nå??????

mvh

The Boss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta det til vurdering når eventuell kjøp skjer, men jeg vil uansett finne ut om det finnes til bilen eller ikke, så jeg setter utrolig pris på at du sjekker D&W-katalogen.

Jeg hadde egentlig ikke regnet med at den spoileren linken viste til, ville passe på coupe siden det sto til sedan der. Men det er den type spoiler jeg er ute etter, så linken var kanskje mest til å vise til hva jeg leter etter.

Men får si litt mer om hva jeg planene er nå.

Det jeg har tenkt til er å finne styling som gjør bilen litt råere, og som ikke koster så mye penger. Noe jeg kan ha på bilen til mulig bodykit til sommeren.

Har tenkt på cup-spoiler, men er dette fint på bil uten kit ?

Gi meg gjerne forslag på "billig" styling !

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet må bli hva du mener med billigstyling?

Et kit koster fort 10000 med alle fester, gitter osv. En brutal frontfanger, og resten org., vil neppe bli særlig pent. Personlig synes jeg s2-fangeren er velidg pen, den har litt større luftåpning nederst enn din, samt to tynne åpnigner helt nederst. Det jeg har sett av lepper osv synes jeg blir klumpete og bilen blir seende eldre ut.

De billigste oppgraderingene vil nok være:

*s2-frontfanger, om du får tak i brukt (sjekk sverige: nordicaudi.com)

*B4-panser

*rs2-linselys (ebay.de)

*helrøde baklykter (org på s2 fra 92->)

Små ting man kan gjøre uten å ta alt på en gang.

Og husk at å lakkere en bil med noen år gammel lakk ikke trenger å klaffe. Lakken falmer ofte litt, samt at ulike lakkmerker kan avvike i nyanser selv med rett lakkode. En hellakering koster 10000 og oppover. Lakkering av kit-et må uansett påregnes, så hvorfor ikke ta hele bilen i samme slengen?

mvh

The Boss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg mener med "billig" styling er ting som ikke koster så mye å skaffe. Ting som takspoiler, lykter, soting, speil, cupspoiler, øyelokk osv.

Helrøde eller sotet baklykter er noen jeg har veldig lyst på. Koster dette mye ?

Og hvordan ser b4 panser ut, og hvor mye koster det ? Dette er noe jeg etter hvert må skifte tror jeg, siden det er litt stein sprut på det jeg har nå.

Det med å lakkere hele bilen samtidig med bodykit er en veldig god i ide jeg har tenkt mye på. Men siden det vil koste meg en go del ekstra penger, har dette blitt satt etter bodykit. Men jeg vet at det hadde vært best å lakke hele bil i samme slengen, så det blir noe jeg må vurdere nærmere evnt. kjøp av kit.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B4 panser er det panseret som er på Coupe, S2, rs2 og 80 fra 92->. Vet ikke hva slikt koster, men 1500 kanskje?

RS2 speil er et annet hett tips, pris ca 4000 (igjen, se nordicaudi.com eller ebay.de)

Øyelokk koster 5-600 per par.

Helrøde baklykter kommer nok på ca 1500+. Sotede baklykter 3000+ da de er levert av Treser som har sluttet å produsere, mao er dette samleobjekt nærmest..

Om du vil lakkere i to omg, så ta bilen først, så kjøper du styling og deretter lakkerer du stylinga hos den samme lakkererer, med samme utstyr og samme merke på lakken. OG selvfølgelig lik lakkode.

mvh

The Boss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke satt på bare sideskjørt. Det går/gikk en sølvfarget med bare sideskjørt her i trondheim, det så ikke pent ut i det hele tatt. Fangerne blir virkende høye og resten av bilen for lav.

Lakker nedre del på fangerne også da, det blir fint vettu :)

kanskje jeg også lakkerer i sommer, time will show. Men bodykit spanderer jeg aldri på noen bil :)

mvh

The Boss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med soting av ruter ?

Nå har jeg sett noen coupeer med soting kun på bakerste siderute, og det synes jeg ikke er veldig fint. Derfor har jeg mest lyst til å sote alle rutene likt, altså side og bakrute.

Men hvordan blir da gjennomsynet fra innsiden av bilen ? Hvor mye % gjennomsyn utenifra er lovens grense ?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør ikke noe om du toner rutene moderat da.. Eg har tonet alle rutene utenom frontruta, og bilen er både blitt eu-godkjent å greier med toninga. Så sålenge du har bra gjennomsyn er det ikke no problem tror eg..

94' Audi 80 B4 m/Original RS2 front, Ventura sport-springs 40mm, 17" TSW Evo-R felger++ ;)

7" Wide screen TV og sonefri DVD spiller fra Boss selges billig, for bruk i bil ! ->PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider