Gå til innhold

kjøpt meg bil !:D

Ranger emnet

acoupe

Anbefalte innlegg

• Svar 252
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Mandel

har et lite tips til forsterkeren stian..

vi kan finne en feit stålbit og kappe til i riktig størrelse..evt børstet stål, så kan du laser-gravere noe ønskelig i metallet ?

kunne blitt stilig for den trebiten så litt slitt ut?

kanskje det, men skal vente å bygge mer til jeg får en forsterker til, kan hende jeg ikke gidder å vise frem forsterkerne i det hele tatt.

Men en ting jeg kunne kanskje trenge hjelp til. Har tatt av rillene foran der varm lufta kommer ut på sidene og i midten over cd-spilleren og knappene.

Tenkte å lakke dem enten alle grønne som bilens farge, eller så tenkte jeg å lage en ny plate foran den i midten å få gravert inn audi coupe + audi ringene som luften kan komme ut fra. Og så sette neonlys bak der så det lyser opp audi coupe :D

Det siste kunne jeg trengt hjelp til å fardin sin fabrikk.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mandel

http://www.bgaudio.com de fører merket du har fått tak i..

er han duden på elkjøp som kunne skaffe billig derifra..

Får nok tak i ganske billig fra trollhifi.

Har fått ett rått tilbud jeg skal si ja til.

For 1000,- skal jeg få ett frontsett fra Kove Audio som har blitt brukt i en demobil som nyprisen var på 3000,-

Er 4" det er snakk om, var vist no ventilert magnet på bassen som fulgte med. Ekke sikker på hva det er jeg :)

Men hvertfall så skulle dette settet spille helt vilt.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by intenzo

Grattis med ny bil!

Den var virkelig fin. Hvor mye måtte du ut med for den?

Jo takk takk, men begynner å bli litt siden jeg kjøpte den da :D

Måtte gi fra meg 55 høvdinger i bytte, fikk den råbillig fordi eieren hadde fått unge :D

Kunne kanskje hatt godt av en omlakkering, men faen...skal ikke klage på dette som første bil ass..:D

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by snerhus

acoupe:

Har du fått bytta drivaksel? Gjorde du det sjølv?

Kva lyd var det som kom før du bytta den..?

Lurer på om eg må bytte min sin eg også.

Når eg svingar krapt til venstre og rettar opp igjen, kjem det eit "klonk" frå høgra framhjul.. Var det slik lyd med deg? :rolleyes:

Har ikke fått bytta den enda, skal få det gjort av en fyr med peiling.

Men lyden høres neste ut som når du setter kort i sykkel hjulet med en mer bøtte klang. Klakkinga går fortere etter som hvor fort du kjører, og kun når jeg svinger.

Skal du kjøpe drivleddet+mansjetten så anbefaler jeg deg å stikke på torshov e.l butikk. Drar du på merke verksted må du nok nesten ut med 1000,- mer.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får alltid folk med peil å gjøre litt avanserte oppgaver for meg.

Kjett å bytte en del du kanskje ikke treng også, en kamerat av meg har en golf 4 som det var no knirking foran ved demperne. Så han kjøpte nye dempere foran til 2000,- fikk dem montert for 300,- så fant han ut at det IKKE var demperne som lagde knirkingen, men stabsag foringer eller hva nå enn dette hette. 2300,- rett i dass...

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk at at de tre mutterne som holder fast bærekula sitter ordentlig skrudd til. Hadde en sånn lyd når jeg retta opp rattet etter en sving og da var det dem som var løse, ganske farlig egentli. Men du merker på rattet om de er kommet ut av stilling så...:rolleyes:

Audi Coupè 2,3E -89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

acoupe: Hva må du gi for drivledda da ?.. Eg må nok også bytte disse, da eg har samme lyd som deg når eg svinger til høyre..er venstre eller høyre drivledd slitt da ? hvor får man dette billig da ? på mekonomen.no koster dem jo 1600,- pr stk, som vel er samme som på norsk bildelsenter for uoriginale.. Ett siste spml: hvor lenge kan man kjøre bilen når man hører denne lyden før drivledda total-havarerer? :)

94' Audi 80 B4 m/Original RS2 front, Ventura sport-springs 40mm, 17" TSW Evo-R felger++ ;)

7" Wide screen TV og sonefri DVD spiller fra Boss selges billig, for bruk i bil ! ->PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kingalne

acoupe: Hva må du gi for drivledda da ?.. Eg må nok også bytte disse, da eg har samme lyd som deg når eg svinger til høyre..er venstre eller høyre drivledd slitt da ? hvor får man dette billig da ? på mekonomen.no koster dem jo 1600,- pr stk, som vel er samme som på norsk bildelsenter for uoriginale.. Ett siste spml: hvor lenge kan man kjøre bilen når man hører denne lyden før drivledda total-havarerer? :)

Du får drivledd + mansjett for 1650,- på torshov. Er best å kjøpe på sånne type butikker, stikker du på ett merkeverksted så må du nok ut med 1000,- mer.

Men det var ikke farlig å kjøre med gåen drivledd, men det må jo såklart skiftes så for som mulig uansett. Har vel kjør med min ødelagt i 2-3 uker nå, og merker først nå at klakkingen har blitt litt værre.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trosser alle som er mot det å soter baklyktene mine :D Har bilde av en grønn coupe med sota baklykter i et blad og den ser BRA ut.

Sota sideblinkerne ved hjulbua når jeg først var i gang også.

Så har jeg lakket litt diverse ting inne i bilen. Bilder vil komme.

Eneste som gjenstår nå er å dra over ett siste strøk med transparent spray på lyktene og litt klarlakk, så vil det nok bli bra.

Tok å fresha opp grill gitteret i grillen med litt krom lakk og så har jeg skaffa meg audi embelem (ringene) som skal monteres på gitteret i grillen.

Noen mindre viktige ting :

Har strukket kabler fra cdspilleren og bakover til forsterkeren slik at de nye høytalerne går på forsterkeren.

Tok meg også en tur på eltek for å få fixet cd-spilleren. Har hørt på den samme cd`n nå i godt over en måned så det blir godt med noe annet :D

Jau...en liten oversikt over hva som skjer gitt... :)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider