Gå til innhold

Forskjell på Cab og Sedan..

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Kan noen forklare hovedforskjellene på en Stratus cab og en vanlig Stratus? (om det er noen da..)

Da tenker jeg på om de er lagd på forskjellige fabrikker, bruker f.eks andre typer motorer i en cab, kjøreegenskaper, karosseri etc etc..

05 Mondeo 2.2TDCI Titanium X

83 Golf GTI MK1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke så mye om caben. Men Stratus Sedan var bygd på JA-platformen og ble produsert på Chrysler fabrikken i Sterling Heights, Michigan. Stratus cab var bygd på JX-platformen og ble produsert i Mexico, hvilken fabrikk de har der er jeg usikker på. Har egentlig ikke sjekket så mye rundt det.¨

Det jeg vet om JX-platformen er at den er bygged på JA-platformen, den var en modifisert utgave. Forskjellene var ett stivere/forsterket chassie (dette for å kompensere for mangelen av ett solid tak), mangel på bakdører og lengre front og bakende. Bilen var også tyngre enn sedan utgaven, grunnet det forsterkede chassiet.

På grunn av den ekstra tyngden har jeg også hørt at caben har en annen termostat fordi motoren utviklet mer varme. Har også hørt at caben har keramiske bremser, men det kan jeg ikke bekrefte.

Ellers hadde capen samme motor og girkasse alternativer som sedan utgaven.

Det er det lille jeg vet om forskjellene mellom de to. Har som sagt ikke kunnskap om caben, men det var uansett en søster bil til Dodge/Chrysler Stratus, Chrysler Cirrus og Plymouth Breeze. Og ikke Chrysler Sebring Sedan, selv om de deler navn. Sebring sedan var bygget på en helt annen platform, FJ. ;)

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider