Gå til innhold

Bil savnet. Ønsker info

Ranger emnet

Clonen

Anbefalte innlegg

Håper du finner ut av dette.

Var det noen som kan bevitne at du leverte den salgsmeldinga/vognkortet?

Selvfølgelig frister det med å anmelde bilen stjålet.

Men om bilen aldri har blir omregistrert på nye eier, har han heller aldri fått regning på årsavgifta, og da er det ikke sikkert at ny eier kan noe for det, selv om han burde begynne å etterlyse den nå.

Hvis han heller ikke har tegnet forsikring, så bør det jo anes at han kjenner til dette.

TRor jeg ville tatt kontakt med en advokat(kanskje ikke NAF), som kan skrive ett vasst brev til SVV/Tollvesenet, og iallefall om du har noen som kan bevitne at du faktisk har levert salgsmeldinga.

Leverte du den i skranken eller kassa?

Hvordan har du fått sagt opp forsikring på bil med skilt du har stående.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, de på politiet sa at det å melde bilen stjålet setter meg i fare for diverse tiltaler og drit, så det kunne jeg bare glemme.

Jeg har vært på gjøvik og hengt opp plakater på de plassene jeg fikk tillatelse til + endel bussholdeplasser.

Vet ikke hvor langt jeg må ta dette for å få noe kjappgang i det. Er ikke advokat i seg selv en ganske dyr affære`?

Jeg gikk bare til Gjensidige samme dag jeg solgte bilen og sa at jeg ville si opp forsikringen siden bilen var solgt. Det var alt de trengte å høre for å stanse abonnementet.

besitter av bilen har aldri forsikret bilen nei. Men han kjøpte den i litt skrøpelig forfattning så han skulle fikse litt på den (clutch og 5.gir). Så tenkte kanskje han derfor ikke trengte forsikre den siden han ikke skulle bruke den med det første. Men da kunne han i det minste levert inn skiltene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde det samme med en kompis. Ny eier fikk uheldigvis med seg salgsmeldinga i en pose. Kompisen min fikk ringt han og bedt han om å levere salgsmeldinga, noe ny eier aldri gjorde. De var til og med på besøk hos han, hvor da politiet ble invitert av kjerringa til drittsekken. Problemet var at bilen var solgt videre igjen. Ble aldri noen salgsmelding da heller. Men da 3dje nye eier fikk bilen 1 1/2 år senere oppdaget han at bilen stod jo ikke oppført på forrige eier. Han fikk tak i kompisen min og de fikk ordnet opp i problemet. Glad er kompisen for det, etter å ha måtte betalt 2 årsavgifter uten å sitte på bilen. Men lykke til!

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...