Watha Skrevet Mai 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2010 Jeg har et gjentakende problem med min nyinnkjøpte Primera; motorlampa begynner til stadighet å lyse, og på verkstedet sier de det er en feilkode som har med fremre katalysator eller landasonde® å gjøre. Den fremre katalysatoren har blitt sjekket fra begge sider med endoskop, og det er ingen løse deler inni der, men bør jeg bekymre meg for denne koden som dukker opp til stadighet? De har ikke lykkes i å finne ut hvorfor den kommer... Det koster meg 300 kr hver gang de sletter feilkoden, og 6500,- å bytte katalysatoren, hvilket er en heavy kostnad for meg... What to do? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 27, 2010 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2010 Her er det litt surr. Biler flest har kun en katalysator, og det gjelder også P11 144, men enkelte utgaver har 2 lambdasonder, en foran og en bak katalysator, prøv å skift den foran kat. Den får ikke feilkoder på fremre lambda pga katalysatoren, men på bakre kan den få. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Watha Skrevet Mai 28, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2010 Hvor sikker er du på det, Einar? Nå har jeg vært innom to ulike Nissanverksteder, samt snakka med ytterligere tre via telefon for konferering og alle sier det sitter to katalysatorer på denne bilen. Men ja, det sitter en landasonde på hver side av den fremre katalysatoren ja, og den bakre av disse reagerte litt vel kjapt sa Witro Bil (Nissan) i Trondheim. Dette kan vel bety at katalysatoren ikke gjør jobben sin korrekt...? Skrekkscenarioet er at innmaten i fremre katalysator raser, og slipepartikler suges inn i sylindrene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjellcorp Skrevet Juli 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2010 (endret) rett meg vis jeg tar feil, men det er vel en sånn "liten" katalysator i manifold. mener jeg å huske jeg har lest. på p11 min er det jo. ser ut som en liten ball. hehe (regner med det er det) edit: regner med da kat nr to er under bilen. Endret Juli 25, 2010 av kjellcorp lagt til noe txt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2010 Etter å ha jobba som Nissanmekaniker i 2-3 år, så har jeg fremdeles til gode å se en Nissan med mere enn 2 katalysatorer, er det noe i manifolden, så er det ei flammefelle. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjellcorp Skrevet Juli 25, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2010 mulig det. de jeg snakka med sa det var en kat. fordi den var så tett og ikke noe gjennomstrømning nesten. Bra du jobber på nissan, da vet jeg hvem jeg skal spørre :D hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr turbo Skrevet September 13, 2010 Rapporter Share Skrevet September 13, 2010 min p11 144 stoppet lutselig, motor lampen lyste, men på min var det en kamaksel sensor som var gåen... kostet forøvrig 2533kr hos Nissan birger n. haug lillestrøm. Siter Bmw 530i v8 1996 gobilen200sx 1993 solgtVento 1992 1,8cl restaureres740glt 1990 2,3 16v solgtNissan primera 2000 solgt og dynget Audi 80 1993 bruksbilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg