Gå til innhold

NicoLoco: BMW 318ia E36 - Ikke akkurat et stort prosjekt :)

Ranger emnet

nicoloco

Anbefalte innlegg

Folkens, jeg sitter litt på gjerdet her angående stereoanlegget. Jeg har en Alpine V12 1507 og en Alpine V12 407 forsterker som jeg bruker til henholdsvis sub og frontsett. Frontsettet er som dere ser et Soundstream-sett som allerede er montert. Subben derimot står i en provisorisk drittkasse og det må bygges ny. Elementet er et Hertz HX 250D, som skal spille best i en 32 liters kasse med 7cm. diamater rør (aeroport) 28cm. langt..... Jeg lurer litt på hvordan jeg skal sette alt dette opp slik at det tar minst mulig plass men samtidig slik at jeg ikke har stablet noe i veien for skihullet inn i kupeen, som er viktig i denne bilen for at bassen skal nå meg...

Noen som har designideer eller noen bilder fra sine sub-bygginger?

Har vurdert å rive ut stepphjulet og slenge kassen der...

Ellers angående resten av styringen min med bilen så leveres felgene inn på Tollspost Larvik i morgen og foringene jeg trenger er på vei. I tillegg lurer jeg på om jeg skal kjøpe et kit fra Meguiars for å rense skinnsetene, da de ikke ser veldig nye ut akkurat. Har fått et godt tilbud på 3-stegs polering og lakkfornying til bilen, 2-stegs skinnbehandling og 2 liter bilshampo til 650 kr inkl frakt.. Ikke en ille pris egentlig... Men om produktene er dårlige så dropper jeg det.

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Renault Laguna 2.0 RT solgt

If I gave a shit, you'd be the first to get it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Liten oppdatering. Fremre svingarm-foringer er skiftet. Det fikset vibrasjonen og klunkingen i bakstellet og det var helt sinnsykt deilig!! :)

Oh.... Skal vaske bilen i kveld, men en sniktitt må dere jo få..

nevtxs6lcxuxxpqyy5cy.jpg

2szwqpul6lxcj6ak4umu.jpg

kbei1x09kfuc3j3ujsg1.jpg

Venter fortsatt på sikringsholderen jeg bestilte på ebay i USA. Betalte 1 dollar på en auksjon for en 200 amp automatsikring. Av en eller annen grunn var det ingen andre som bydde, så jeg fikk den for 1 dollar :) Derfor får dere ikke se noen bilder fra baki baggasjerommet før jeg har fått lagt opp alt så godt som jeg gidder. :) Ja, også har jeg jo bygd ny kasse til subben, trenger bare tilstrekkelig med strøm og det får jeg ikke sånn som det ligger ann nå med kabler og sikringer.

Av andre småting som kan nevnes så har jeg bestilt meg en 7" touchscreen dvd-spiller til bilen fra Hong Kong med Bluetooth (og ekstern mic) samt navigasjon basert på Win CE. Derfor vil jeg kunne få norske kart og norsk språk på navigasjonen. :) Skal oppdatere dere på hvordan den fungerer og hvilket inntrykk den gir. Har ingen forventinger i det hele tatt til spilleren.

Endret av nicoloco

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble betydelig bedre ja :)

Takk!

Jeg har hatt litt vel kulere bil enn dette før (i mine øyne da), og trodde aldri jeg kom til å bli entusiastisk om en gammel BMW, men jeg tar meg selv i å se etter gjennskinn av den i butikkvinduer når jeg kjører igjennom sentrum.

Hehe... Det er faktisk en sann glede å eie denne bilen, jeg er mektig imponert over en gammel BMW. :) Kan jo ha noe å gjøre med at jeg har "pimpet" den med litt utstyr for å gjøre opplevelsen bedre.

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste er de blinkersene dine passer ikke til selve frontlykten :-/ Enten bør du kjøpe nye frontlykter eller bytte tilbake til vanlige blinklys :P

Godt observert!

Har funnet et sett, men frakten var latterlig høy, så jeg må forske litt videre. Han som eide bilen før som bare hadde dem liggende og slengte dem på. Grusomme!!

Disse var de jeg tenkte å kjøpe

960022+48.jpg

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig de ser bedre ut ja :)

Hvordan er 3 serien kontra IS200en? Prøvd brodern sin IS200 Sport med manuelt gir. Herlig bil :)

95-modell 3-serie kan ikke sammenlignes med en 2002 Lexus.. Derimot har jeg kjørt en 2002 3-serie og den var herlig å kjøre på samme måte som Lexusen.. Nå var jo ikke min IS200 en Sport, men den var jo litt trimmet.. Så den kan du ikke sammenligne noen av de 3-seriene jeg har kjørt med :p

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaah Mycket betre :D Har du prosjekttråd her på forumet eller på TS-OGN?

Ligger en gammel tråd om bilen fra back in the days. Men jeg har ikke gjort noe selv, jeg bare betalte for det. Alt er montert i england =)

Turbo%20Conversion%201.JPG

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet tråden hit ja ;) hihi

Ja, vet du det blei jo sannelig litt mer å gjøre enn jeg først hadde tenkt. Først ville jeg jo bare lage en liten tråd om bilen, men så fant jeg jo på så mye rart å gjøre at jeg tenkte jeg måtte jo vise dere hva jeg gjør :)

BMW e36 318ia

Nissan Primera 2.0GT

Lexus IS 200 TIC solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider