Gå til innhold

Lurt å kjøpe en bil som er kjørt som drosje?

Ranger emnet

reza karimi

Anbefalte innlegg

De aller fleste biler blir brukt for å kjøre folk fra A til B, uten en særlig entusiastisk eier... En drosje trenger derimot å fungere hver dag da det er arbeidsplassen på lik linje med et kontor, og da tar man vel ikke noen sjanser med vedlikeholdet. Taxier står for eksempel mer på tomgang og har færre oppstarter enn andre biler - om det egentlig har noe å si for holdbarheten er jeg usikker på..

Har eid en ex-taxi og kunne godt eid en igjen..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker litt på denne jeg http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22519820 hvor langt går en toyota veit ikke jeg, men den der har gått en go del eller litt for mye kanskje. hva synes dere om prisen i forhold til tallet på telleren. toyota skal være driftsikkert hørte jeg.

Endret av reza karimi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste drosjer blir godt tatt vare på i form av gjevnlige servicer. Hva hver enkelt sjåfør gjør med bilen kan man aldri gardere seg mot (heller i privatkjøp-sammenheng), men du ser godt på historikken til bilen samt hvordan den ser ut (både utvendig og innvendig) på hvordan den er blitt behandlet. En drosje går mye på langturer og det er lite start og stopp som sliter på motoren, noe som er et pluss. I tillegg er motoren mye opp mot driftstemp, noe som gjør at slitasjen er mye mindre.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drosjer blir normalt tatt godt vare på, sammenlignet med andre avenser lå den vel ca der i pris den burde... ca ca.

Så visst du lurer på om det er noe risiko å handle en drosjekjørt bil, så vil jeg si nei. Jeg tror vel nesten det er større risiko å handle en bil som har gått normalt, spesiellt med tanke på at man aldri vet hvor mange eiere\ hvor mange idioter som har hatt den før deg...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å genaralisere. Noen taxier blir fulgt opp hele tiden, andre gir f. Men høy km stand skal gi lavere pris uansett.

Kjører selv gammel taxi, har gått 350 k nå, og eneste nødvendige påkost siste år er to støtdempere. Full service hele veien

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider