Gå til innhold

Opel omega c20ne Turbo prosjekt.

Ranger emnet


Geir0

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Tenkte jeg måtte lage en tråd om mitt prosjekt:)

 

Jeg var i sandnes for 1mnd siden å kjøpte en svart omega 92mod facelift. kunn gått 120000. fikk kjøpt grisebillig! (han hadde ikke peiling han som solgte bilen:P) Kunn litt overflate rust rundt den, runde hjulbuer skal bygges osv:) ikke noe slak i foringer eller driverk, første omega jeg har hatt som er helt i orden:P

 

Holder på å samle inn omega 3000 styling, har du noe du vil selge så si ifra:)

 

Planer:

kanskje hel-lakkering. "vurderes"

Holder på å bygge motor c20ne turbo.

c20let stempler

c20let råder m/ arp bolter.

3 lags stål pakning ifra protrim.

avbalansert veiv/reim hjul/ svinghjul osv.

alt av deler blir pusset ned å glassblåst å lakket.

foreløpig blir det en original cosworth turbo.

egenprodusert turbomanifold, skal lage 2 stk en i syrefast å en i stål. pga at syrefast har lett for å sprekke desverre.

skal bygge potte 2" eller 3" ikke sikker enda:)

Og 2.6 lamellsperre har jeg liggende. mer info etterhvert dette er ikke gjort på 1 uke akkuratt:)

 

 

 

 

bilder av den nye bilen på veim heim fra henting:)

 

DSC02197.jpg

 

 

DSC02195.jpg

 

 

Jeg var heldig å kom over rundehjulbuer en plass i tyskland, så de er bestillt:) blir litt mindre arbeid enn å tilpasse de selv kan man si!

 

Driver nå å tilpasser den store vifta:P å intercooleren:) Og turbotrykk,oljetrykk osv plasserer jeg i hanskerommet for å være så anonym som mulig;)

 

DSC02323.jpg

 

DSC02328.jpg

 

DSC02304.jpg

 

 

 

er jo fredag så måtte gjøre noe privat på jobb;)

 

ifra vannpumpa til radiatoren så er det en stygg slange, me plastikk vannfordeler til varmeregister og innsugsmanifold og topp. så jeg bøyde et rør i 38mm syrefast å tigga inn 3 stusser, og polerte det:)

 

DSC02359.jpg

 

DSC02361.jpg

Endret av Geir0

Opel Omega A C20LET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå det er myyye jeg skulle ha gjort hvis jeg bare hadde hatt et tig sveisapparat

 

hehe:) ja vi har på jobb, har bare vanlig heime.

Skal lage servotank å muligens spylervesketank. litt mer vanskelig me spylerveske tanken, men allt går jo:)

Opel Omega A C20LET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anbefaler deg å kappe av et stykke på ventilasjonsrøret fra blokka og sette på et t stykke slik at du kan sette på et filter det er alt for lite ventilasjon i disse...

 

ja har hørt det før:) må få gjort noe me det også etterhvert:)

Opel Omega A C20LET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår