Gå til innhold

hvordan bytte ut høytalere i dørene på en toyota avensis 2003??

Ranger emnet

GK_89

Anbefalte innlegg

Har en toyota avensis 2003, så lurer eg litt på hvordan eg får av dørpanelene slik at eg kan bytte ut høytalerene?? Er en enkel jobb? Lyden er jo forholdsvis grei fra før, men vil prøve noen andre elementer for å se om eg kan får det bedre. Noen som har noen tips å komme med? som kanskje har gjort det selv?

Takk for alle gode svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har en avensis 2002 modell, før den fikk sin 2003 facelift. Jeg har instalert nye høytalere i dørene selv. Regner med at de ikke har de helt store forandringene i dørpanelene fra 2002 - 2003 modellen. For min del, jeg måtte skru av de skruene som sitter langs kanten, samt fjerne den som var oppi et hull på armlenet. Da kunne jeg ta av panelet helt enkelt. Da er det bare å skru ut høytaleren å bytte :)

Endret av Bustebart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 months later...
Hei!

Jeg har en avensis 2002 modell, før den fikk sin 2003 facelift. Jeg har instalert nye høytalere i dørene selv. Regner med at de ikke har de helt store forandringene i dørpanelene fra 2002 - 2003 modellen. For min del, jeg måtte skru av de skruene som sitter langs kanten, samt fjerne den som var oppi et hull på armlenet. Da kunne jeg ta av panelet helt enkelt. Da er det bare å skru ut høytaleren å bytte :)

Mvh

Vegard

Hvor store høytalere kjøpte du?

13cm eller 17cm?

Hva var dybde til nye høytalere?

Hvilket adapter brukte du for montering av høyttalere i bilens originaluttak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt inn 17cm høytalere i bilen. Dybde husker jeg ikke, men tror ikke det var så langt unna orginalen. Jeg har skifta spiller, så kobla bare høytalerne rett på ledningene som var til det gamle systemet.

Letteste måten å få vite svaret på er vel å dra til nærmeste toyota forhandler å spørre ;)

Endret av Bustebart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

på nett fant jeg to type overgangsringer, en til 17cm og andre til 13cm.

Jeg er veldig usikker hva er blir best, siden grill i dør trekk er også 13cm...

Hvis jeg bruker 17cm høytaler så bør jeg skjære til større hul eller ikke?

http://transmedia.mystore.no/ds_product_info.php/cPath/343_421/products_id/4958

http://www.xtremecar.no/speaker-panel-130-mm-front-rear-5667

Lenke til kommentar
Del på andre sider