MaDDoG Skrevet Februar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2004 Har problem med temperaturen på motoren min. Når jeg står stille og bilen bare går på tomgang så fungerer vifta antagelig som den skal. Vifta starter og stopper og motoren holder ca 90c... Men problemet er når jeg begynner å kjøre da faller temperaturen ned til ca 70c. Varmeapperatet i bilen blåser varm luft hele tiden. Hva er feil og er det riktig at den skal holde ca 90c? Hva skal forøvrig tempraturen på olja være?? Bilen er audi'n i signaturen... Siter Audi A4 Avant 1997 1,8T Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8 Volkswagen Golf III GL 1994 1,8 X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0 Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sven Skrevet Februar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2004 70 grader C er nok litt lavt. Kan godt være termostaten som sitter fast i åpen stilling. Slik var det på min e30 og den hadde samme symptomer. Ca 90-100 grader C er vanlig på olja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rfPolo Skrevet Februar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2004 er akkuratt samme på min bil. termostaten helt garantert. Siter - '01 SEAT Leon 4 20VT X '96 VW Polo Colour Concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet Februar 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2004 skifter du termostaten blir det nok som en ny bil ;) Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
20vturbo quattro Skrevet Februar 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2004 motor tempen blir lavere fordi termostaten står åpen og dermed blir all kjølevesken kjølt ned av radiatoren.termostaten skal bare åpne når kjølevesken som er i motoren er for varm slik at den må kjøles ned,den regulerer kjølevesken hele tiden.du kan prøve å putte den gamle i kokende vann....ganske artig. er ikke uvanlig på gamle biler. riktig som gutta sier....skift termostat Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg